چاپ عکس روی لباس:معرفی انواع چاپ روی لباس

امروزه چاپ عکس روی لباس بسیار زیاد شده و طرفدار زیادی پرکرده است. در نگاه اول چاپ عکس برروی تیشرت و یا لباس یک روش برای طرح دادن روی لباس می‌باشد که دارای طرح و ابعاد مختلفی است که اکثرا بنا به سن افرادی که آن هارا استفاده میکنند انتخاب میشود. اما امروزه با کمی تفکر می‌توان دریافت که از چاپ بربروی لباس استفاده‌های دیگری نیز می‌شود. به عنوان مثال افراد با چاپ طرح یا نوشته خاص حضور خود را در کمپینی اعلام می‌کنند و یا افراد مشهوری که با استفاده از چاپ اسم و یا امضا خود برروی لباس‌ها برند خود را معرفی می‌کنند و یا لباس ها را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند. همچنین میتوان اشاره کرد به گروه‌های خاص که هر کدام با پوشیدن لباس های با چاپ خاص طرفداری خود را از ان گروه را اعلام میکنند بطور مثال افرادی که طرفدار موسیقی متال و یا راک هستند که خودرا متال هِد مینامند. با ما  در مرجع  عمده فروشی لباس بانک لباس بازاری به وسعت ایران برای خرید لباس مرادنه ، خرید لباس زنانه همراه باشید.

انواع چاپ عکس روی لباس:

یکی از ویژگی های بارز انسان‌ها به دست اوردن چیزهایی می‌باشد که در ذهنشان میگذرد و‌ اگر در پیدا کردن موفق شوند دست به کار می‌شوند تا ان را بسازند. لباس یکی از موردهایی است که همه افراد جامعه به ان اهمیت می‌دهند و برای پیدا کردن لباس مورد نظر ساعت ها وقت صرف میکنند ، پس چگونه میتوان تعداد بسیار زیادی لباس با چاپ و طرح مختلف در اختیار مشتری گذاشت؟

 

1) چاپ سیلک

یکی از معروفترین و پرکاربردترین روش های چاپ چاپ سیلک است. چاپ سیلک دارای دوام و کیفیت بسیار بالایی است و‌ در عین حال دارای سرعت بسیار که همین علت تمایز ان بین دیگر چاپ‌ها میباشد.

2) چاپ عکس روی لباس به صورت سابلیمیشن

معنی لغوی سابلیمیشن تصعید میباشد(تبدیل جامد به گاز).نوع کار کرد این چاپ بدین گونه است که جوهر در دمای بسیار بالا از حالت جامد به حالت گاز در می اید و سپس برروی پارچه مینشیند. کاغذ این چاپ بسیار ارزان بوده ولی جوهر ان بسیار گران و به همین خاطر تفاوت فاحش قیمتی بین دیگر پارچه ها ایجاد نمیکند. این نوع چاپ نه تنها در چاپ عکس روی لباس بلکه بر روی اشیا زیادی همانند لیوان و بشقاب و… قابل استفاده است. این نوع چاپ به هیچ عنوان محدودیت تعداد ندارد و در تیراژهای بسیار بالا هم میتواند مورد استفاده قرار بگیرد .

3) چاپ مستقیم روی پارچه

همانگونه که از اسم ان پیداست چاپ مستقیم رنگ بر روی پارچه انجام می‌شود. چاپگرهای مورد استفاده ان بسیار گران هستند اما کیفیت فوق العاده بالایی دارند . نقطه ضعف این چاپ سرعت پایین ان است که همین علت دقت و کیفیت رنگ روی پارچه را بسیار بالا میبرد.

4) چاپ عکس روی لباس به صورت حرارتی

این روش چاپ‌ روی‌ پارچه یکی از روش های بسیار محبوب است که برای افرادی که تازه شروع به کار می‌کنند و تولیدی های کوچک بسیار مناسب است. در این روش چاپ مورد نظر برروی کاغذهای شفافی چاپ شده و سپس با حرارت بالا برروی لباس اعمال میشود این روش دارای سرعت بسیار بالایی میباشد که همین امر سبب جدا شدن چاپ از پارچه در کوتاه مدت میشود.

5) چاپ قالبی برروی پارچه

چاپ قالبی همانطور که اسم ان پیداست چاپی است که با استفاده از قالب طراحی شده که میتواند از چوب،پلاستیک و یا کاغذ باشد. با استفاده از شابلون روی هرگونه لباس چاپ را انجام‌می‌دهیم و هیچگونه تخصص خاصی نمی‌خواهد اما این روش بسیار زمان بر بوده به موجب همین امر اکثرا در طرح های بسیار خاص و تکی مورد استفاده قرار میگیرد.

6) چاپ اسپری روی پارچه

چاپ اسپری یکی از روش های چاپ‌ بر روی پارچه است که در ان اسپری با حالت کنترل شده برروی شابلونی که روی پارچه قرار گرفته است اسپری شده تا طرح مورد نظر را خلق کند و اکثرا برروی لباس هایی با طرح آبرنگی استفاده میشود.

7) چاپ باسمه

این نوع چاپ یک روش چاپ بومی اصیل به حساب می اید. روش چاپ ان روی پارچه بدین گونه است که طرح مورد نظر برروی فلز و مس و چوب کنده کاری میشود و سپس رنگ های مورد نظر را بر روی ان ها رنگ امیزی میکنیم و در ادامه پارچه مورد نظر را روی ان قرار داده و پارچه و قالب روی هم فشرده میشوند و طرح مورد نظر را به ما میدهند. این قالب ها چند بار مصرف هستند و میتوان از یک طرح قالب چندین بار استفاده کرد.

8) چاپ عکس روی لباس به صورت دیجیتالی

روش کار چاپ دیجیتالی را میتوان از اسم ان حدس زد؛ بدین گونه که طرح مورد نظر با کامپیوتر کشیده شده و به پیرینتر منتقل میشود سپس پیرینتر به صورت مستقیم طرح را روی پارچه چاپ میکند.از چاپ تصویر لباس در تونل حرارتی قرار میگیرد تا رنگ و شکل ثبات پیدا کند .

این نوع چاپ‌در طرح های فانتزی بسیار موفق واقع شده و همچنین چاپ دیجیتالی دارای سرعت بسیار بالایی میباشد. یکی از معایب این نوع چاپ هزینه ان میباشد که با بالارفتن تیراژ هزینه ان بصورت تصاعدی بالا میرود و ممکن است در اثر شست و شو‌ی زیاد پاک شود؛ لازم به ذکر است چاپ دیجیتالی بر روی همه پارچه ها جوابگو نمیباشد.

9) چاپ سیلک اسکرین

 چاپ سیلک اسکیرین یکی دیگر از روش هایی است که با استفاده از صفحه تحت فشار روی پارچه انجام میشود . در این روش چاپ‌بروی‌پارچه هر رنگ صفحه مخصوص به خود دارد یعنی اگر طرح شما دارای ۵رنگ‌باشد شما به ۵صفحه نیاز دارید.این نوع چاپ دارای هزینه ی پایینی میباشد و نسبت به نوع سختی طرح نیاز به افراد عادی و یا افراد متخصص دارد.

چاپ ترام

ترام چیست؟به کشیدن اشکال مختلف به وسیله نقطه ترام میگویند،حال ترام در چاپ چگونه است؟در چاپ‌ترام برای اینکه رنگها درست روی یکدیگر قرار بگیرند و یک کادر رنگی درست را نمایش بدهند ترامها باید در زوایای مختلفی نسبت به یکدیگر قرار داده بشوند. همانطور که میدانید یک کار رنگی با چهار رنگcmykقرار میگیرد اما اگر همه در یک زاویه باشندcmyk تصویر خوبی را به ما ارائه نمیدهد.
  • دقت ترام:
دقت ترام به ریز یا درشتی نقطه های ان گفته میشود ،هرچه نقطه درشتر باشد یعنی در خط های بیشتری جای میگیرد و هرچه کوچکتر باشد خط های کمتری را در بر میگیرد.
  • اندازه‌ترام:
میزان انتخاب اندازه به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله ماشین چاپ،کاغذ مورد استفاده،مرکب چاپ،و عوامل دیگر که ریزی و درشتی نقطه‌ترام به انها بستگی دارد‌.
  • میزان جذب رنگ ترام:
بسته به نوع کار ، نوع پارچه ، نوع کاغذ و نوع رنگ مورد استفاده شما جذب رنگ زیاد و کم میشود.
  • درصد ترام:
درصد‌ترام راهی است برای توصیف میزان ترام ها بر روی سطحی همانند پارچه و از ابزاری بنام دنسیتومتر برای این کار استفاده میشود.

این مقاله مفید بود؟ در قسمت نظرات با ما  به اشتراک بگذارید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید