قوانین و مقررات

کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی بانک لباس به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب‏‌سایت بانک لباس هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح‏‌های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری بانک لباس و سایر خدمات ارائه شده توسط بانک لباس به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات بانک لباس است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین بانک لباس از سوی کاربر است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های بانک لباس منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های بانک لباس تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

 

 

    شما تا 24 ساعت (فارق از تعطیل بودن یا نبودن)میتوانید نسبت به اعلام خرابی کالا و یا هرگونه مغایرت صرفا از طریق ایمیل اقدام نموده و پس از تایید کارشناس نسبت به  مرجوعی کالای خود اقدام نمایید. لطفا توجه نمایید که اعلام خرابی کالاها میبایست طی بازه زمانی اعلام شده بیان گردد .کالاهایی که شامل مرجوعی می باشند به شرح زیر هستند:

    کالای خریداری شده دارای نقص فنی و یا ایراد ظاهری باشد (دقت نمایید کالاهای شکستنی که حین حمل و نقل پستی به شهرستان دچار شکستگی شوند بدون صورتجلسه پستی شامل مرجوعی نخواهند بود). در صورتی که در شهر تهران هستید و کالای شما توسط پیک تحویل داده میشود میبایست هنگام تحویل کالا اقلام دریافتی را از لحاظ تعداد و سلامت ظاهر بررسی و سپس دریافت نمایید، در غیر اینصورت از دریافت کالا خودداری نمایید. دریافت کالا به منزله تایید سلامت فیزیکی و تعداد اقلام دریافتی است.

    کالای ارسال شده برای شما از نظر سایز، رنگ، مدل و … اشتباه ارسال شده باشد. به این معنا که رنگ و … که شما انتخاب نموده اید ودر فاکتور شما قید شده است با کالای ارسالی از طرف سایت برای شما مغایرت داشته باشد.

    کالاهای پلمپ مانند عطر، لوازم برقی پلمپ و … که دارای بسته بندی اورجینال و پلمپ شده هستند دارای مرجوعی نخواهند بود مگر انکه دستگاه دارای ایراد فنی باشد که میبایست تا 24 ساعت اطلاع رسانی شود. بدیهی است که پس از این زمان کالای مرجوعی تحویل گرفته نخواهد شد.

    توجه بفرمایید محصولات دسته بندی آرایشی به هیچ عنوان شامل مهلت تست 7 روزه نخواهند شد و قابلیت مرجوعی برای آنها وجود نخواهد داشت لذا در صورت عدم تایید کالا به هنگام مراجعه توسط پیک یا پست از تحویل کالا خودداری نمایید.

    لوازم شخصی برقی که مستقیما با پوست خریدار در ارتباط هستند تنها در صورت خرابی قابل تعویض هستند و شامل مهلت تست ۷ روزه نخواهند شد.

    لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس های زیر و … که به طور مستقیم با پوست شما در تماس هستند به دلایل بهداشتی قابل مرجوع نخواهند بود مگر آنکه شامل مغایرت در کالای ارسالی باشند.

    هفت روز ضمانت کالا فقط برای کالاهای برقی می باشد که دارای ایراد فنی هستند به نحوی که تا قبل از استفاده و از روی ظاهر قابل تشخیص نباشد.لذا از انجا که کالاها دقیقا مطابق با عکس های قرار داده شده در سایت و توضیحات دقیق ارسال میشود کالاهای مرجوعی صرفا در صورت خرابی مورد بررسی قرار میگیرند و کالاهایی که بدون موارد فوق مرجوع شود و یا از دریافت ان ممانعت شود تا یکماه نزد سایت خواهد ماند و در صورت دریافت هزینه مجدد ارسال برای شما ارسال خواهد شد.

    با توجه به بندهای بالا در صورتی که کالای شما شرایط لازم برای مرجوعی را دارا می باشد می بایست تا 24 ساعت هرگونه موردی را از طریق ایمیل  به ما اعلام کنید و تا 48 ساعت پس از تایید کارشناس نسبت به مرجوعی کالای مورد نظر اقدام نمایید. در صورتی که پس از این زمان گزارشی در مورد کالایی برای ما ارسال نشود به معنای تایید سلامت ظاهری و فنی کالا می باشد و بدیهی است که پس از آن مرجوعی قابل پذیرش نخواهد بود.

    توجه : کالاهایی که در تهران و با پیک تحویل داده میشوند می بایست به هنگام تحویل مورد بررسی قرار گرفته و درصورت هرگونه مشکل از نظر سلامت فیزیکی به پیک اطلاع داده شود در غیر اینصورت به منزله تایید صحت سلامت فیزیکی کالا توسط مشتری بوده و پس از آن قابل مرجوعی یا تعویض نخواهد بود.

    کالاهایی که به صورت حضوری تحویل داده میشوند میبایست پس از بررسی صحت و سلامت کالاها تحویل گرفته شوند و سایت ارزانکده پس از آن نسبت به سلامت فیزیکی کالا و یا کسری مسوولیتی به عهده نخواهد گرفت.

    با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است.

    کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش ارزانکده ارسال شود.

    خریدار باید هنگام تحویل گرفتن کالا و قبل از باز کردن مرسوله، در حضور مأمور پست، نسبت به بررسی ظاهری بسته‌بندی اقدام نماید و درصورتی که با آسیب‌دیدگی در بسته‌بندی مواجه شد. (از قبیل پارگی، له‌شدگی و …)، مشکل را توسط مأمور پست صورت جلسه و هر دو نفر آن را امضا نمایند، سپس به مرکز پست شهرستان خود مراجعه نمایند.

     با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است.

    پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد ارزانکده  در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت  در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

    کالاهایی که بدون هماهنگی مرجوع شوند و یا بی دلیل نسبت به دریافت آن امتناع شود، تا یک ماه نزد ما به امانت خواهند ماند و شما میتوانید طی این مدت با پرداخت هزینه پستی نسبت به برگشت کالای خود اقدام نمایید. بدیهی است سایت ارزانکده نسبت به کالاهایی که بدون هماهنگی مرجوع شوند مسئولیتی نخواهد داشت.

    کالاهای مرجوعی پس از تحویل توسط دفتر ارزانکده به واحد کارشناسی انتقال داده میشوند تا هرگونه مشکل اظهار شده مورد بررسی قرار گیرد. در صورت تایید مشکل اعلامی، کالای شما طی یک هفته کاری تعویض و به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد و یا هزینه آن عودت داده خواهد شد.

    در صورتی که کالای شما پلمپ تحویل شود و مغایرت و یا خرابی محصول بدون باز کردن پلمپ محصول قابل تشخیص باشد میبایست بدون باز کردن و مخدوش کردن آن نسبت به اعلام مغایرت اقدام فرمایید تا تمهیدات لازم بعمل آید. همچنین در صورت باز کردن پلمپ در این موارد کالا قابل مرجوعی نمی باشد.

    تبصره  :از آنجا که ارزانکده  یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود).

    دقت داشته باشید که پس از تاییدیه مرجوعی از سمت کارشناسان سایت، می بایست کالا ظرف 48 ساعت به پست تحویل و کد رهگیری مرسوله برای ما ایمیل شود. تنها مرجع مورد تایید برای ارسال کالاهای شما پست سفارشی می باشد لذا از تحویل کالا به تیپاکس و سایر شرکت های خدماتی خودداری بفرمایید. بدیهی است که پس از این مدت و در صورت عد دریافت کد رهگیری طی 48 ساعت از سمت خریدار مرجوعی کالا مورد تایید نخواهد بود.

 

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات بانک لباس اقدام کند.
همچنین از آنجا که بانک لباس یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

محصولات ارایه شده در وب‌سایت، یا توسط بانک لباس از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری و عرضه می‌شود و یا برخی فروشندگان با بانک لباس همکاری می‌کنند و محصولات خود را به‌واسطه این فروشگاه اینترنتی، به صورت آنلاین به فروش می‌رسانند. منظور از کالای فروشندگان، گروه دوم است و فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت بانک لباس عرضه کرده، به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشنده‌ها توسط بانک لباس بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ می‌شود.
– مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
– فاکتور کالاهایی که توسط فروشندگان در سایت عرضه می‌شود، در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال می‌شود.
– خریداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.
– سفارش‌هایی که دارای حداقل یک کالا از فروشندگان باشند و تا ساعت 16 هر روز کاری نهایی شوند ، حداقل 1 روز کاری بعد (طبق زمان تحویل اعلام‌شده در سایت) در تهران و شهرستان‌ها، ارسال خواهند شد.
– 1 روز کاری فاصله زمانی تحویل برای کالاهای فروشندگان، به معنای این است که در صورت خرید کالای فروشندگان ، شروع پردازش سفارش حداکثر 1 روز پس از زمان سفارش‌گذاری در بانک لباس است.
– منظور از ۱ روز کاری، زمان آماده‌سازی و ارسال کالا به انبار بانک لباس توسط فروشنده است، که امکان دارد این زمان بسته به نوع کالا تغییر یابد.
– در صورت بروز تاخیر در پردازش سفارش شما، این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شده و دیجی­کالا تلاش خواهد کرد محصول/محصولات مورد نظر شما را ظرف ۲۴ ساعت تامین کند، درصورت عدم تامین کالا بعد از ۲۴ ساعت، اقلام در انتظار تامین سفارش شما بصورت سیستمی لغو خواهد شد.
– در شرایط خاص مثل فروش شگفت‌انگیز، احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات فروشندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و بانک لباس مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.
– در صورتی‌که بانک لباس تخفیف به شرط خرید تا سقف خاصی را اعلام کرد (Discount Voucher)، میزان خرید از کالاهای فروشندگان محاسبه نمی‌شود و این کالاها مشمول استفاده از این تخفیف‌ها نمی‌شوند.
– نحوه برگشت از فروش کالاهای فروشندگان طبق رویه بانک لباس است، با این تفاوت که فروشنده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده می‌گیرد.
– به کالاهای فروشندگان تخفیف سازمانی تعلق نمی‌گیرد.
– خدمات پس ‌از‌ فروش بانک لباس تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را می‌پذیرد که لیبل بارکد نارنجی رنگ که روی کالا نصب شده است، جدا نشده باشد.

هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات بانک لباس استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به بانک لباس ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که بانک لباس به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.
جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد بانک لباس برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه بانک لباس را در پروفایل خود لغو کنند.

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید