نحوه صحیح شستن لباس های مشکی

قطعأ شما هم در قسمتی از کمد لباس‌های خود، لباس تیره یا مشکی دارید. شستن لباس های مشکی کمی از دیگر لباس‌های رنگی متفاوت‌تر است. لباس‌های رنگ تیره از مُد نمی‌‌اُفتند و برای خیلی جاها مناسب هستند. لباس‌های مشکی هم مورد پسند بانوان هستند و هم آقایان. چون باعث لاغر نشان دادن اندام می‌شوند و به استایل افراد، فرم کلاسیک و شیک می‌بخشند.تنها مشکلی که می‌توان برای این دسته از لباس‌ها در نظر گرفت، شستن آنهاست. چون معمولأ با شستشوی زیاد در دراز مدت، رنگ آنها به بوری می‌زند و یا کم کم از بین می‌رود. عده‌ای از مردم میلی به شستشوی لباس مشکی در منزل ندارند و یا دیرتر آن‌ها را می‌شویند. چرا که از کم رنگ شدن یا بور شدن آن واهمه دارند. تا آخر با بانک لباس همراه باشید.

نحوه صحیح شستن لباس های مشکی

کارهایی که مانع بور شدن لباس مشکی و تیره‌ می‌شوند

شما اگر با کیفیت‌ترین لباس تیره را هم برای خود خریداری کنید، باز به تدریج رنگش محو می‌شود. با این راهکارها هم لباستان بور نمی‌شود و رنگش ثابت و سالم می‌ماند و هم زیبایی روز اول را در خود حفظ می‌کند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم، شما را با طرز شستشوی لباس مشکی و تیره آشنا سازیم. در این صورت می‌توانید لباس‌های تیره‌ی مورد علاقه‌تان را چندین سال پررنگ و زیبا نگه دارید. پس لطفأ با ما همراه باشید تا اطلاعات شما در این زمینه تکمیل شود.

کارهایی که از بور شدن لباس مشکی جلوگیری می‌کند

برچسب مراقبتی لباس مشکی و تیره را با دقت ارزیابی کنید

قبل از اینکه اقدام به شستن لباس‌های تیره و مشکی کنید به این نکته توجه نمایید که برچسب مراقبتی لباس حاوی چه پیامی است. شاید فکر کنید که این کار، فقط اتلاف وقت به حساب می‌آید، ولیکن می‌تواند شما را از معضلات شستشوی لباس مشکی رها سازد. روش مراقبت و طرز شستشوی لباس در برچسب مراقبتی که بر روی لباس قرار دارد، نصب می‌شود. با بررسی و توجه به این برچسب، می‌توانید از بور شدن زود هنگام لباس‌های تیره ممانعت به عمل آورید. توجه داشته باشید همه‌ی لباس‌های مشکی و تیره را نمی‌توان با ماشین لباسشویی شست. برخی از آن‌ها را باید با دست بشویید. بعضی دیگر نیز مانند کت شلوار مشکی یا پیراهن‌های رسمی مشکی احتیاج به خشکشویی دارند.

لباس‌های مشکی و تیره را در مقابل نور خورشید قرار ندهید

تا جایی که امکان دارد، لباس مشکی را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. درست است که گرمای نور خورشید به زود خشک شدن و از بین رفتن باکتری‌های لباس کمک می‌کند اما با این کار قطعا لباس‌های شما کم کم بور و کمرنگ می‌شوند. ضمنأ اجازه ندهید بدنتان بیش از اندازه گرم شود. با این کار قطعا لباس‌های مشکی شما به مرور رنگ اولیه‌ و زیبایی خود را از دست می‌دهند. چون حرارت بدن نیز به تنهایی، تأثیر زیادی در از بین رفتن رنگ لباس مشکی و تیره می‌شود.

لباس‌های مشکی را در برابر آفتاب قرار ندهید

هنگام شستشو، لباس‌های مشکی و تیره را حتما پشت و رو کنید

هنگام شستن لباس های مشکی ابتدا آنها را پشت و رو نمایید. چون باعث می‌شود با بقیه‌ی لباس‌ها مستقیمأ در تماس و سائیدگی نباشند. این راهکار کمک بسیار زیادی به سالم و ثابت ماندن رنگ لباس‌ها می‌نماید و در نهایت لباس تیره‌ی ‌شما بور یا کمرنگ نمی‌شود. ضمنأ در حین شستشو از شوینده‌هایی که کیفیت رنگ لباس تیره را از بین می‌برند، به طور مستقیم استفاده نکنید. امروزه شوینده‌های مخصوصی برای این منظور در بازار تولید می‌شوند که بسیار پرمصرف و مناسب این امر هستند. این شوینده‌ها اغلب حاوی ترکیباتی هستند که به رنگ لباس صدمه‌ی کمی می‌زنند و سبب ثبات رنگ لباس‌های تیره می‌گردند. فقط هنگام خرید این قبیل از شوینده‌ها به علامت استاندارد و برچسب آن کاملا توجه کافی نمایید. لازم به ذکر است که برای سلامت لباس‌ها نباید بیش از حد نیاز از شوینده‌ها استفاده کنید. چون به تدریج باعث کدر شدن رنگ لباس شما می‌گردند.

تا جایی که امکان دارد، ظرفیت ماشین لباسشویی را بیش از حد پُر نکنید

زمانی که ظرفیت ماشین لباسشویی بیش از اندازه از لباس پُر شود، لباس‌ها به درستی شسته نمی‌شوند. چون با این کار مواد شوینده و آب به خوبی نمی‌توانند به لباس‌ها نفوذ کنند. همین امر سبب ساییده شدن لباس‌ها به همدیگر گردیده و رنگ لباس‌ها به مرور زمان از بین ‌می‌رود.

ظرفیت ماشین لباسشویی را پر نکنید

مدت زمان شستشوی لباس‌های مشکی و تیره را کاهش دهید

تا جایی که می‌توانید مدت زمان برای شستن لباس های مشکی و تیره کاهش دهید. هر چه بیشتر مراعات کنید، لباس‌های شما نیز دیرتر کمرنگ و بور خواهند شد. امروزه با راهکارهای زیادی می‌توان بوی ناخوشایند لباس و لکه‌ و کثیفی آن را محو کرد. یعنی می‌توانید بدون اینکه لباس مشکی و تیره را کاملا بشوئید، از این راهکارها استفاده کنید.

لباس‌های مختلف را از همدیگر جداسازی نمایید

اگر می‌خواهید لباس‌هایتان کیفیت رنگشان را از دست ندهند، می‌بایست قبل از شستشو آنها را از همدیگر جداسازی نمایید. برای مثال لباس‌های تیره را با یکدیگر و لباس‌های روشن را همراه هم بشویید. البته تا حد امکان به جز تفکیک رنگ‌ها، به تفکیک جنس آن‌ها هم بپردازید. مثلا شلوار جین مشکی، پیراهن نخی مشکی و پلیور مشکی باید ابتدا از یکدیگر مجزا شده و سپس شستشو شوند. اینگونه می‌توان به سالم ماندن و بقای رنگ و بافت لباس‌ها کمک شایان توجهی کرد.

در حین شستن لباس مشکی و تیره دمای ماشین لباسشویی را حتما تنظیم نمایید

چنانچه از ماشین لباسشویی برای شستن لباس های مشکی و تیره استفاده می‌نمایید، حتما دمای آن را تنظیم کنید. شستشو با آب داغ بزرگترین اشتباه در شستن لباس‌های تیره به حساب می‌آید. در واقع آب داغ می‌تواند رنگ لباس مشکی را از بین ببرد و نهایتأ لباس شما کم رنگ و بور گردد. پس حواستان باشد که برای شستشوی لباس تیره می‌بایست از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. با استفاده از این ترفند می‌توانید باعث ثابت و سالم ماندن رنگ البسه‌های مشکی خود شوید.

برای شستن لباس‌های مشکی دمای لباسشویی را تنظیم کنید

از وسایل خشک‌کن برقی برای خشک کردن لباس مشکی و تیره اجتناب کنید

استفاده از خشک کن همیشه هم باعث محو شدن رنگ لباس‌های تیره نمی‌شود. اما باید با قاطعیت عنوان کنیم که استفاده از خشک کن برای این منظور، علت اصلی برای براق شدن البسه‌ی مشکی به حساب می‌آید. ماشین خشک کن باعث صدمه به الیاف لباس ‌می‌شود و رنگ لباس تیره را از بین برده و سبب بوری آن می‌گردد. گروهی از لباس‌ها در مقابل آسیب خشک کن‌ها مقاومت بالایی دارند، مثل لباس‌های پنبه ای و جوراب. اما در کنار اینها برخی از لباس‌ها هم هستند که پس از خشک‌کن، تغییر رنگ می‌دهند؛ مثل جین مشکی. پس تا جایی که امکان دارد لباس‌های تیره را در مقابل هوای آزاد خشک کنید. اگر چنانچه برای خشک کردن، از خشک کن استفاده کردید بلافاصله بعد از خشک شدن و در حالی که هنوز کمی رطوبت دارند از دستگاه خارج سازید.

طرز اتو کردن لباس‌های مشکی و تیره

باید بدانید اگر ذره‌ای آهک سفید در اتو باشد، می‌تواند لباس های مشکی شما را لکه دار کند. برای پیشگیری از این صحنه، اتوی خود را مداوم پاکسازی کنید. برای اینکه بتوانید از براق شدن و بور شدن و ایجاد لکه روی لباس مشکی جلوگیری کنید باید یک نکته را فراموش نکنید. اینکه قبل از اتوکشی یک حوله‌ی نرم یا پارچه‌ی مرطوب روی لباس خود قرار دهید.

شستشوی لباس‌های مشکی و تیره با مایع ظرفشویی

شستشوی لباس‌های مشکی به وسیله‌ی مایع ظرفشویی خیلی راحت و مفید است. برای این منظور لباس‌ها را در ماشین لباسشویی بگذارید و در مخزن شوینده‌ی شستشوی ماشین، مقداری مایع ظرفشویی بریزید. اگر در مخزن، کمی هم سرکه بریزید باعث می‌شود رنگ لباس‌های مشکی ثابت و الیاف آن نرم بماند. ضمنأ حواستان باشد که تایم شستشو را در کمترین زمان و دما تنظیم کنید. بعد از اینکه لباس‌ها در ماشین آبکشی شدند، آنها در هوای آزاد پهن کنید تا خشک شوند.

استفاده از نمک در شستشوی لباس های مشکی و تیره

یکی از مواردی که از زمان‌های قدیم هم مورد استفاده بوده، نمک است. به این صورت که داخل یک ظرف کمی محلول آب و نمک درست می‌کنند. سپس لباس های مشکی را به مدت پنج شش دقیقه در این محلول قرار می‌دهند و بعد آن را آبکشی می‌کنند. که این ترفند جالب، رنگ لباست تیره را تثبیت می‌کند.

استفاده از جوش شیرین در شستشوی لباس‌های مشکی و تیره

یکی از کارهایی که باعث ثبات رنگ لباس‌های تیره می‌شود، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین هم لباس‌ها را تمیز می‌نماید و هم باعث محو شدن بوی بد لباس‌ها می‌گردد. برای این منظور یک فنجان سرکه سفید را با نصف فنجان جوش شیرین و یک چهارم فنجان نمک در مخزن شوینده‌ی ماشین لباسشویی بریزید.

استفاده از سرکه در شستشوی لباس‌های مشکی و تیره

رنگ‌ لباس‌های تیره بعد از چندین بار شستشو تغییر می‌کند و در مواقعی براق می‌شود. شستشوی البسه‌ی مشکی با سرکه رنگ آن‌ها را تثبیت می‌کند و مانع بور شدنشان می‌گردد. بعد از اینکه ماشین لباسشویی خود را در دمای آب سرد تنظیم کردید و آب داخل ماشین بالا آمد، به اندازه‌ی دو فنجان سرکه سفید داخل آن بریزید. در این مرحله اجازه دهید لباس‌ها دست کم یک ساعت در این محلول بمانند. بعد از یک ساعت بدون اینکه از شوینده‌ی دیگری استفاده کنید ماشین را روشن کرده تا لباس‌ها را شسته و خشک گرداند. سپس لباس‌ها را در هوای آزاد پهن کنید تا خشک شوند.

نحوه خرید لباس مشکی

می‌توانید لباس‌های مورد نظر خود را از عمده فروشی لباس خریداری کنید. زیرا در این فروشگاه‌ها انواع و اقسام لباس‌های مشکی و تیره پیدا می‌شود. حتی اگر یک لباس شما خراب شود، نگران نخواهید بود زیرا تعداد دیگری از آن لباس خواهید داشت.

سخن آخر

برای شستشوی صحیح لباس‌های مشکی و تیره، ترفندهای کاربردی زیادی وجود دارد. با استفاده از این ترفندها می‌توانید مانع از بور شدن، براق شدن و کمرنگ شدن البسه‌ی مشکی شوید. عوامل زیادی برای حفظ ثبات رنگ لباس مشکی موثرند که می‌توان به این موارد اشاره کرد. استفاده از شوینده‌های مناسب هنگام شستشو. عدم استفاده از ماشین خشک کن برای خشک کردن لباس تیره. ارزیابی لیبل مراقبتی لباس قبل از شستشو. اتوکشی مناسب و اصولی. تنظیم میزان دما و زمان ماشین لباسشویی و…….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید