بافت لباس و اهمیت آن

اهمیت بافت لباس

استایل‌های مختلف نوع پوشش‌های متفاوتی را رقم‌می‌زنند. برای مثال شما برای ایجاد یک استایل اداری می‌توانید از پیراهن آستین بلند و شلوار کتان یا پارچه‌ای استفاده کنید. علاوه بر استایل‌ها، فصل‌های سال نیز باعث تغییر و تنوع پوشش شما می‌شود. به طوری که شما در پوشش خود طی فصول گرم سال از لباس‌های خنک‌ و نازک استفاده می‌کنید.

پس طبق عادت در فصول در سال مانند پاییز و زمستان هم از لباس‌های گرم برای ایجاد و شکل‌گیری استایل خودتان استفاده می‌کنید.شما از لباس‌های بافتنی برای جذب شدن استفاده می‌کنید. از این قبیل لباس‌ها می‌توان به ژاکت، پُلیوِر و بلیز‌های دست بافت نام برد. حین خرید و استفاده از این لباس‌ها باید بدانید که استفاده از آن ها باید همراه با نگهداری مناسب باشد. اگر به دنبال راهی برای سالم نگه داشتن بافت لباس خود هستید، در ادامه با فروشگاه عمده فروشی لباس بانک لباس همراه باشید.

اهمیت بافت لباس

اهمیت بافت لباس

یکی از مهم‌ترین معیارهای لباس‌های بافتنی این است که باید دارای بافت‌های درشتی باشند. لباس بافتنی با بافت سست و ضعیف ممکن است به سرعت فرم خودش را از دست بدهد و دیگر شکل ظاهری اولیه را نداشته باشد. شما نباید حین خرید لباس بافتنی لباس‌هایی با بافت نرم و درشت را برای خریدتان انتخاب کنید.

رعایت این موضوع بسیار حائز اهمیت است که به هیچ عنوان لباس بافتنی خود را آویزان نکنید. برای جلوگیری از تغییر شکل لباس‌های بافتنی باید آن ها را تا کنید تا بافت آن ها حفظ شود و از بین نروند. اگر در لباس خود باز شدن بافتی را مشاهده می‌کنید، بهتر است به سرعت آن را ترمیم کنید زیرا امکان این وجود دارد که بافت لباس شما بیشتر باز شود و شما دیگر قادر به استفاده از لباس خود نباشید.

شست و شوی لباس بافتنی توسط ماشین لباس‌شویی

اگر شما می‌خواهید از ماشین لباس شویی برای شست و شوی لباس بافتنی خود استفاده کنید باید مواد شوینده ملایم و فاقد آنزیم مصرف کنید. اگر ماشین لباس شویی شما دارای تنظیمات خاص برای لباس پشمی و بافتنی دارد از آن استفاده کنید. چنانچه ماشین لباس شویی شما فاقد تنظیمات برای لباس های بافتنی هست، شما موظف هستید که سرعت کار و چرخش ماشین لباس شویی را در پایین ترین حالت قرار دهید تا به لباس شما آسیبی نرسد. شما با استفاده از مایع نرم کننده می‌توانید مرغوبیت نسبتا خوبی به لباس بافتنی خود حین شست و شوی بدهید.

نکته: پس از اتمام شست و شوی لباس بافتنی توسط ماشین لباس شویی به هیچ عنوان از خشک کن آن استفاده نکنید. استفاده از خشک کم ماشین لباس شویی به طرز وحشتناکی به لباس شما آسیب می‌رساند. بهتر است پس از شست و وشی، لباس را به آرامی فشار دهید تا آب آن خارج شود.

شستشوی لباس با ماشین لباسشویی

بعد از شستشوی لباس‌ها را آویزان نکنید

پس از شست و شوی لباس بافتنی خود هرگز آن را مانند دیگر لباس‌ها آویزان نکنید، زیرا پشم لباس شما در زمان خیس بودن خودش بسیار سنگین است و با آویزان کردنش باعث از بین رفتن فرم آن می‌شوید. بهترین کار پس از شستشوی بافتنی این است که آن راروی حوله خشک پهن کنید و اجازه دهید و اجازه دهید با دمای خانه خشک شود.

بعد از شستشو لباس‌ها را آویزان نکنید

شست و شوی لباس بافتنی با دست

پیرو صحبت های قبل باید بدانیم که شست و شوی لباس‌های بافتنی با بافت ریز و ظریف را بهتر است که با دست انجام دهیم. در ادامه به نحوه شست و شوی لباس‌های بافتنی توسط دست می‌پردازیم: برای شست و شوی لباس بافتنی خود با دست بهتر است مراحل زیر را یک به یک با دقت انجام دهید.

شستشوی لباس با دست

مرحله اول

تشت پر از آب ولرم را در اختیار داشته باشید و سپس مقداری ماده شوینده بدون آنزیم و ملایم را درون ظرف بریزید. برای اطلاع از حجم آب مصرفی و میزان استفاده از شوینده را با خواندن نکات روی بسته شوینده به طور کامل متوجه شوید.

مرحله دوم

قسمت‌هایی از لباس را که بیشتر از بقیه کثیف و چرک شد را بیشتر با ماده شوینده و آب بشویید. توجه داشته باشید که این کار باید باید به آرامی انجام شود تا لباس شما تماما پاک شود.

مرحله سوم

پس از شستن لباس بافتنی خود با دست، لباس را با آب ولرم شست و شوی دهید و مانند خشک کردن آن به روش قبل، آن را روی یک حوله پهن کنید تا با دمای اتاق به آرامی خشک شود.

برطرف کردن چین و چروک لباس بافتنی

حتما پیش آمده که لباس دچار چین و چروک شود. به نظر شما بهترین راه برای از بین بردن چین و چروک‌ها چیست؟

بله برای مثال می‌خواهیم به شما بگوییم که اگر لباس بافتنیتان چروک شد، چگونه آن را از بین ببرید. برای از بین بردن چروک لباس بافتنی خود می‌توانید اتو را روی حالت بخار قرار دهید و با کمک بخار که از راه دور ایجاد می‌شود، می‌توانید چروک لباستان را از بین ببرید. اگر لباس شما زیاد چروک شده است می‌توانید با استفاده از یک پارچه سفید که باید کمی آن را خیس کنید را به روی لباس بافتنی خود بگذارید و اتو را روی پارچه بکشید تا لباس بافتنیتان خراب نشود و از بین نرود.

برطرف کردن چین و چروک بافت لباس

نکات مهم در مراقبت لباس بافتنی

توجه به بافت لباس حین خرید، لباس‌های بافتنی باید دارای بافت سفت و محکمی باشند.بهتر است از خرید لباس بافتنی که دارای بافت شل و ضعیف هستند بپرهیزید چون به سرعت تغییر فرم می‌دهند و گشاد می‌شوند. پلیورها و لباس‌های بافتنی خود را به جای آویزان کردن ، تا کنید و در کمد خود قرار دهید تا مرتب و تمیز بمانند. اگر می‌خواهید لباس‌های بافتنی سبک خود را آویزان کنید، بهتر است از چوب رختی و جالباسی ابری و لایه‌دار استفاده کنید.

استفاده کنید استفاده کنید استفاده کنید استفاده کنید استفاده کنید استفاده کنید استفاده کنید استفاده کنید استفاده کنید استفاده کنید. از نگهداری ژاکت و بلوز‌های خود در دراورهای چوب سدر خودداری کنید زیرا این چوب توانایی دارد که به پشم و سایر پارچه‌ها کش بافت آسیب بزند.

پرزها را به طور منظم از روی بافتنی بردارید

گرفتن پرزدانه‌ها به طور منظم از روی لباس بافتنی خود، پرزها بر اثر سایش بیشتر در قسمت‌های آرنج، زیر بغل و آستین‌ها به وجود می‌آیند. برای از بین بردن این پرز دانه‌ها از وسایلی مانند تیغ اصلاح یا ریش ترتش برقی کوچک استفاده کنید تا لباس بافتنی شما مثل روز اول نو به نظر برسد.

مراقبت در برابر شوره سر

اگر روی لباس شما شوره سر یا مو وجود دارد، می‌توانید با استفاده از برس نرم نوزاد آن‌ها را از روی لباس خود بردارید.

با اسطوخودوس لباس را خوش‌بو نگه دارید

بهتر است برای خوش‌بو نگه داشتن لباس و جلوگیری از صدمه رسیدن به آن، شما می‌توانید بسته‌های کوچک اسطوخودوس را در قفسه لباس‌ یا کمد لباس‌های خود قرار دهید.

نگهداری از لباس در پایان فصل

در زمان اتمام فصل که قرار است دیگر لباس بافتنی خود را نپوشید، برای نگهداری از لباس بافتنی خود می‌توانید آن را بشویید و پس از اطمینان خاطر که لباس شما خشک شده است و فاقد هر گونه رطوبت است، آن را تا کنید و برای آسیب نرسیدن به لباستان مقداری صابون میان آن ها قرار دهید.

زمان شست‌وشوی لباس‌های بافتنی

.یکی از اصل‌های نگهداری هر لباسی که شما خریداری می‌کنید این می‌باشد که چه زمانی و به چه اندازه باید آن را در مرحله شست و شوی قرار دهید تا هم تمیز بماند و به علاوه آن آسیبی به لباستان وارد نشود. در این قسمت ما برای شما در مورد تایم مناسب برای شست و شوی لباس بافتنی صحبت می‌کنیم. لازم به ذکر است که اگر لباس شما بوی عرق نمی‌دهد و هنوز کثیف نشده است، زیاد به فکره شست و شوی آن نباشید. اگر لباس شما کثیف و لک شد، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را بشویید.

کلام آخر

در این مقاله که در رابطه با لباس بافتنی و در اصل چگونگی مراقبت از لباس بافتنی بود ما به شما کمک کردیم که چطور به راحتی این کار را انجام دهید. با مطالعه این مقاله شما دیگر در حین استفاده از لباس بافتنی با مشکل مواجه نمی‌شوید. با اطلاعاتی که سایت بانک لباس در اختیار شما عزیزان می‌گذارد، به راحتی می‌توانید در پوشش خود از سبک‌های مختلف استفاده کنید و نگرانی بابت نگهداری از آن ها نداشته باشید. برای افزایش اطلاعات خود می‌توانید از دیگر مقاله‌های سایت بانک لباس استفاده کنید.سوال دارید در تلگرام از ما بپرسید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید