دیجیتال برندینگ پوشاک

امروزه شناخته بودن در صنعت مد خیلی مهم است. در گذشته برندها بیشتر مجبور به استفاده از روش‌های سنتی تبلیغات و برندینگ بودند. اما اکنون دیجیتال برندینگ پوشاک برای برندها فراهم است.
با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، امکان استفاده از آن برای گسترش و تبلیغ برند برای افراد بسیار راحت‌تر شده است. اولین چیزی که اکثر افراد زمانی که اسم برند به گوش آن‌ها  می‌رسد و به آن فکر می‌کنند این است که تبدیل شدن به برند و‌ کسب نام تجاری کار سخت و‌ دشواری است، در صورتی که اصلا اینطور‌ نیست.
در این مقاله ما می‌خواهیم مطالبی مفید و‌ خیلی ساده را در مورد دیجیتال برندینگ پوشاک ارائه دهیم. اما قبل از همه چیز نیاز است که اول خود عبارت دیجیتال برندینگ را در معنای عام برای شما معنی کنیم. در ادامه این محتوا با وب‌سایت بانک لباس همراه باشید.

دیجیتال برندینگ در صنعت پوشاک

برندینگ یعنی چه

برندینگ یا برند سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که انسان ها با انجام این اقدامات محصول تولید شده خود را از بقیه محصولات مشابه متمایز ساخته و با نام منحصر به فردی که انتخاب می‌کند آن را می‌شناسند. حال برای معروف شدن برند پوشاک شما، یکی از راه‌های معروف شدن برند شما در بین مردم، دیجیتال برندینگ پوشاک است.

دیجیتال برندینگ چیست

شاید شما شنیده باشید که خیلی از افراد از اصطلاحات دیجیتال برندینگ و یا دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند. اکثریت فرض می‌کنند که این دو اصطلاح یک معنی را دارند در صورتی که این طور نیست. برای این که این موضوع را خیلی ساده‌تر عنوان کنیم می‌توان گفت که دیجیتال برندینگ زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است. اگر بخواهیم در معنای عامیانه معنی دیجیتال برندینگ را بگوییم می‌‌توان گفت به معنای نام تجاری محصول است.

دیجیتال برندینگ چیست

دیجیتال برندینگ در پوشاک

در صنعت مد و‌ لباس افراد به دنبال این هستند که در محصول خود تمایزی نسبت به محصول رقبا ایجاد کنند و‌ به قولی آپشنی به محصول خود بدهند که محصولات مشابه سایر برندها این آپشن را نداشته باشند، و به قولی مشتریان حتی با شنیدن نام برند به اصطلاح x  در وحله اول به یاد آپشن‌ها و ویژگی‌های خاص این برند x بیفتند، برای مثال:
برند کتان کلوب تیشرت پنبه‌ای تولید می‌کند که به هیچ عنوان آبرفت ندارد. همین آبرفت نداشتن تیشرت‌ها باعث شده تا مردم اسم برند کتان کلوب را که می‌شنوند اولین خصوصیتی که به یاد می‌آورند آبرفت نداشتن لباس‌هایش می‌باشد.

تبلیغات در برند سازی پوشاک

ایجاد یک تصویر ذهنی در سود و بازدهی یک برند خیلی تاثیرگذار است. در واقع هدف از دیجیتال برندینگ پوشاک ماندن نقش بستن در ذهن مخاطبین است. تبلیغات در دو‌ زمینه خیلی مفید و تاثیرگذار است، یکی استفاده از محتویات کوتاه که مورد استفاده اکثر برند‌ها است. در رسانه‌ها می‌بینیم مثلا برند ال سی من با استفاده محتوای کوتاه که در تیزرهای تبلیغاتیش نوشته است ال سی من انتخاب خاص تن.اکنون بسیاری صاحب این متن را می‌شناسند و ناخدآگاه پس از شنیدن نام ال سی من این جمله در ذهن آن‌ها تداعی می‌شود.

تبلیغات در برندسازی پوشاک

از فضای اینترنتی استفاده کنید

روش‌دیگر استفاده از برند سازی اینترنتی است که فضای بسیار گسترده ای است و‌ اصلا اشباع نمی‌شود، بیش‌ترین  نفوذ را امروزه اینترنت در زندگی ما انسان ها دارد تمام زندگی و‌ کارهای ما خواسته یا ناخواسته درگیر اینترنت شده و‌ همین موضوع عامل این شده که ما در‌ همه‌ی زمینه‌ها حتی خرید لباس و… هم از اینترنت استفاده کنیم. برند سازی اینترنتی را در ساده‌ترین حالت می‌توان این طور‌ تفسیر کرد که امروزه تمامی برندهای معروف دنیا از طریق طراحی یک وب سایت و ساخت یک صفحه اینستاگرام و‌… به معرفی برند خود پرداخته‌اند و تمامی محصولات خود را ریز به ریز و با جزئیات در سایت و‌صفحه های خود معرفی می‌کنند و از همین طریق مشتریان جدید زیادی کسب کرده و  مشتریان قبلی هم از محصولات جدید آن‌ها مطلع می‌شوند و به همین منوال درصد فروش‌آنلاین و‌ اینترنتی آن‌ها نیز افزایش خواهد داشت.

خدمات مشتری مداری در برند سازی پوشاک

بسیاری از برندها برای مشتری مدار بودن یک سری خدمات و یا تخفیفات خاصی برای مشتریان خود قائل می‌شوند. برای مثال بعضی از برند‌ها پس از خرید اول کارتی را تحت عنوان کارت تخفیفات یا کارت طلایی به مشتریان خود می‌دهند تا با استفاده از این کارت در خرید دوم تخفیف قابل توجهی به آن‌ها بدهند. برند‌هایی هم هستند که شماره تماس مشتریان خود را در هنگام خرید در سامانه پیامکی خود ثبت می‌کنند. هنگام آف‌های ویژه به مشتریان اطلاع رسانی کنند تا مشتریان آن‌ها بتوانند لباس های مورد نیاز خود را در آف‌ها به قیمت مناسب تهیه کنند.

تأثیر مشتری مداری در برندینگ پوشاک شما

رنگ بندی لوگوی یک برند پوشاک نشانه‌ی چیست؟

استفاده از هر رنگی در تهیه لوگو یک برند القا دهنده سبک و طراحی های یک برند و‌ نوع کارکرد آن برند هست. لوگویی که برای دیجیتال برندینگ پوشاک استفاده می‌کنید، باید خلاصه‌ای از برند شما باشد. در واقع لوگو باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مفهوم برند شما را به مخاطب منتقل کند. برای مثال برند کودکان با استفاده از رنگ‌های شاد حس شادابی را به مشتریان القا می‌کند و نشان دهنده ارتباط این برند با کودکان است. یا استفاده از رنگ های طلایی، نقره‌ای، مشکی و قهوه‌ای القا کننده حس شیک بودن و لوکس بودن آن برند است.

تاثیر CRM در برند سازی پوشاک

برای ارتباط بهتر با مشتریان crm یا همان مدیریت ارتباط با مشتری یک مسئله مهم در امر برند سازی پوشاک به شمار می‌رود. امروزه تمامی برند‌ها در وب‌سایت خود یک صفحه چت با اپراتور ۲۴ ساعته دارند که که در طول شبانه روز به سوال‌های کاربران پاسخ می‌دهند. امکان چت آنلاین برای دیجیتال برندینگ تولیدی پوشاک شما مهم است. فروشگاه‌های پوشاک نیز می‌توانند با روش‌های گوناگون شماره تلفن همراه و تاریخ تولد مشتریان را هنگام تسویه حساب آن‌ها دریافت کنند. سپس هر ساله هنگام تولد به مشتریان خود پیام بدهند و ضمن تبریک گفتن روز تولد به مشتریان خود، می‌توانند برندشان را یادآوری کنند.

رمز موفقیت برندهای معروف پوشاک چیست

اگر به برندهای معروف امروزه دقت کنید اولین مسئله‌ای که چشمگیر است این است ک طراحی و برش‌های خاصی در لباس‌های آن‌ها می‌بینید.یعنی داشتن صفحه‌ای پر از فالور یا یک تیزر خیلی قوی یا طراحی وب‌سایت فوق العاده تنها عامل موثر در موفق شدن یک برند نیست. خیلی از برندهای معروف از زمان قبل از پیشرفت‌تکنولوژی‌معروف‌هستند. پس تنها عامل موفقیت در عرصه پوشاک‌طراحی خاص و‌ منحصر به فرد و برش و‌‌ دوخت تمیز است.

چگونه یک برند پوشاک متمایز داشته باشیم

اگر خود صاحب برند هستید و به دنبال راز و‌ رمز‌ متمایز بودن و موفق بودن هستید باید به چند نکته مهم توجه کنید تمامی برندهای معروف و موفق این نکات طلایی را رعایت کرده‌اند.

صاحب سبک باشید

سعی کنید سبک خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشید به طوری که با نشانه خاص یا تیکه ای خاصی از لباس به همگان نشان دهید این لباس طراحی  کدام برند است یا به طور ساده تر بگوییم که یک نقطه اشتراکی در تمامی طراحی‌های خود داشته باشید که خودتان خالق آن نقطه باشید و‌ در عین حال از تکراری شدن سبک‌‌ پرهیز کنید.

‌طراحی خاص

اگر خودتان به طراحی تسلط کامل دارید و خبره هستید تمام تلاش خود را برای منحصر به فرد بودن طراحیهای خود بکنید و یا اگر خودتان طراحی بلد نیستید از افراد وارد و خبره کمک بگیرید و دقت و وسواس فراوان به خرج دهید تا طراحی خاص و زیبایی  ارائه کنید.

‌ثبت برند

نام برند خود را به صورت قانونی به ثبت برسانید تا در صورت گسترش و بزرگ‌تر شدن کسب و کار شما، مشکلی برای مالکیت قانونی برند پیش نیاید و تمام حقوق آن متعلق به شخص شما باشد.

‌کلام آخر

‌در این مقاله ما سعی کردیم تمامی  مطالب مهم و مفید که در ارتباط با برند سازی و دیجیتال برندینگ پوشاک ‌بود را برای شما مطرح کنیم و به شما ارائه دهیم. این مقاله توسط سایت بانک لباس در دسترس شما عزیزان و هنراهان هنیشگی ما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با مطالعه دیگر مقاله‌های ما اطلاعات خود را در زمینه موشاک بالا ببرید. امیدواریم که این مطالب برای شما کارآمد و مفید باشد و ما را از حمایت خود بهره‌مند سازید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید