کاربرد لباس چرم در زمستان + ساخت استایل چرم

فصل سرد سال علاوه بر سوز و سرمای شدیدش، زیبایی‌های خاص خودش را نیز دارد. حتما شما هم با من موافقید که یکی از جذابیت‌های این فصل‌‌ها استفاده از انوع لباس چرم است که استایل زیبایی هم به خانم‌‌ها و هم آقایان می‌دهد. در ادامه با فروشگاه اینترنتی بانک لباس مرجع پوشاک ایرانی همراه باشید تا به بررسی چرم و کاربرد لباس چرم در زمستان بیشتر و مفصل تر بپردازیم.

رد پای لباس چرم در تمام ادوار زندگی انسان

از زمانی که بشر نخستین درون غارها زندگی می‌کرد و برای بقای خویش دست به شکار حیوانات وحشی می‌زد دریافت که با پوست حیوانات شکار شده می‌تواند خود را در مقابل سرمای زمستان و بعنوان پوشش و حفاظی درگرمای تابستان حفظ کند. انسان‌‌ها رفته رفته متوجه این نکته شدند که می‌توانند با فرآوری پوست آنرا به محصولی فساد ناپذیر، منعطف و با ثبات تبدیل کنند که نتیجه آن چیزی نبود جز فرآوری ماده ای به نام چرم !

مصارف چرم در عصر حاضر

با گذشت زمان و با صنعتی شدن و گسترش رونق اقتصادی در قرن ۱۸ و ۱۹ و توسعه علوم شیمی، صنعت چرم جایگاه مهم و ویژه ای پیدا کرد. امروزه چرم به دست آمده پس از فرآیند فرآوری و دباغی با روش‌های سنتی و صنعتی به  محصولی ارزشمند، طبیعی، منعطف و پایدار تبدیل شده است. این محصول برای مصارف مختلفی از جمله پوشاک،کفش، مبلمان، صنعت خودرو و تزیینات چرمی استفاده می‌شود.

روش تولید چرم طبیعی و چرم مصنوعی

محصولات صنعت چرم شامل دو نوع چرم طبیعی و مصنوعی می‌باشد .در شیوه تولید چرم طبیعی به روش سنتی با استفاده از مواد شیمیایی فضای میان بافتی پوست خام را با استفاده از مواد کرومی پر می‌کنند. در انتهای کار بقیه مراحل فرآوری و رنگ آمیزی انجام می‌شود. البته در روش‌های مدرن امروزی که بیشتر در اروپا مرسوم است از مواد گیاهی که فاقد آسیب‌های زیست محیطی است در این پروسه استفاده می‌گردد. لباس چرم حاصله از این فرآیند بسیار نفیس و گران قیمت می‌باشد.

لباس با چرم مصنوعی؛ ایده ای ارزشمند برای حامیان حیات وحش

از آنجایی که از گذشته‌های دور تا کنون چرم طرفداران پر و پا قرص و بیشماری داشته است از طرفی به دلیل قیمت بالا و پرهزینه لباس چرم طبیعی، اختراع چرم‌ مصنوعی جز بهترین ایده‌های دنیای کنونی بوده است. تعداد زیادی از افرادی که دوستدار حیوانات و حیات وحش هستند و از طرفی هم علاقه وافری به لباس‌های چرمی دارند از چرم مصنوعی استقبال ویژه ای کرده‌اند‌. چرم مصنوعی از ترکیب رویه ای به نام Skin و یک لایه اسفنج از جنس pvc و pu تولید میشود که با ایجاد و لایه ای حفاظتی روی سطح پارچه را کاور می‌کند.

تفاوت لباس‌های چرمی طبیعی و مصنوعی

البته که لباس چرم مصنوعی نمی‌تواند ویژگی‌های منحصر به فرد یک دست لباس چرم طبیعی را داشته باشد اما با پیشرفت روز افزون این صنعت، چرم مصنوعی توانسته است تا حد زیادی به ویژگی‌های چرم طبیعی نزدیک شود. به طوری که در بعضی اوقات مصرف کننده  باید در زمینه تشخیص چرم بسیار خبره و کارکشته باشید تا بتواند تفاوت میان این دو را تشخیص دهد. لباس چرم مصنوعی در بسیاری موارد ظاهر و احساس چرم طبیعی را دارد اما با قیمتی بسیار مناسب تر عرضه می‌شود.

روش تشخیص البسه چرم طبیعی و مصنوعی

چرم مصنوعی با مواد شیمیایی و ریز دانه‌های پلی اورتان کاور میشود. اگر شما بخواهید تفاوت لباس چرم طبیعی و مصنوعی را بشناسید؛ شاید در نگاه اول متوجه تفاوت چندانی میان این دو نشوید. فرم ظاهری، رنگ و بافت در پوشاک چرم طبیعی نامتقارن تر از چرم مصنوعی است. لباس تولید شده از چرم مصنوعی در مواجه با حرارت سوخته و ذوب می‌شود.

در مقابل، الیاف چرم طبیعی در رویارویی با حرارت حالتی براق و فشرده به خود می‌گیرند. به طور کلی در جدیدترین پیشرفت هایی که صنعت چرم به خود دیده است محصولی تحت عنوان چرم مصنوعی تولید شده که تقریباً تمام ویژگیهای چرم طبیعی را داراست. این محصول خاصیت تبادل هوا و تنفس پذیری لباس‌های چرم طبیعی را نیز داراست.

هارمونی دلربای لباس چرم با روزهای سرد

لباس چرم با جلوه‌های پر زرق و برق در محافل رسمی و همچنین با استایل امروزی و اسپورت ترکیبی چشم نواز را برای فصول سرد میسر می‌کند. از گذشته‌های دور چرم به عنوان یک برند برتر در صنایع لوکس و علی الخصوص مد و پوشاک پیشتاز بوده است. چرم هیچگاه از حوزه مد خارج نشده و طراحان لباس با عنایت به این موضوع  در طراحی‌های لباس برای فصول سرد نهایت استفاده را از این موضوع کرده اند.

ساخت انواع استایل با لباس‌های چرمی

انتخاب لباس چرم ظاهرجوان، کلاسیک، لوکس و منحصر به فردی را در استایل شما پدیدار می‌کند. اگر مایلید در فصول سرد سال همچنان شیک‌پوش و جذاب به نظر برسید لباس چرم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌‌ها برای شما باشد. شما چه گزینه ای برای شیک پوشی و جذابیت در فصول سرد سال بهتر از البسه چرمی سراغ دارید؟ انتخابی که با تحمل کمترین وزن و حجم، بیشترین میزان گرما را برای شما میسر می‌کند.

 چگونه از لباس‌های چرم محافظت کنیم؟

همچنان با بانک لباس مرجع پوشاک ایرانی همراه باشید تا با اصول مراقبتی لباس‌های چرمی به عنوان محصولی ارزشمند بییشتر آشنا شوید. با رعایت این نکات اصولی در زمینه مراقبت از لباس چرم، محصول خریداری شده برای شما جنبه سرمایه‌گذاری پیدا می‌کند؛ با یک بار هزینه، سال‌های متمادی از این استایل بی بدیل استفاده کنید؛ بدون اینکه شما را خسته و یا دل زده کند.

  • هنگام استفاده از عطر و اسپری مراقب باشید آن را روی لباس چرم نپاشید.
  • با استفاده از یک حوله نیمه مرطوب گرد و غبار لباس چرم را بزدایید.
  • برای جلوگیری از چین و چروک، از قرار دادن اجسام سنگین بر روی لباس‌های چرم اجتناب کنید.
  • از البسه چرمی در جایی دور از رطوبت و گرما نگهداری کنید.
  • از روغن مخصوص چرم برای جلای لباس و کیف‌های چرمی به صورت هر چند ماه یک بار استفاده کنید.
  • لباسهای چرمی را به مدت طولانی در مقابل تابش نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
  • مواظب اشیا تیز و برنده در مقابل البسه چرمی خود باشید.
  • برای شستن لباس‌های چرم از ماشین لباسشویی و یا روش چنگ زدن با دست استفاده نکنید.

قدرت و برازندگی لباسهای چرم در زمستان

لباس‌های چرم در طول زمان جزء پوشاک  لوکس، جذاب، نفیس و گران‌ قیمت به حساب می آید. طراحان مد و پوشاک، سلبریتی‌‌ها و افراد طبقه بالای اجتماعی از چرم به عنوان یک استایل منتخب و پر زرق و برق استفاده می‌کنند.ماندگاری و دوام بالای لباس‌های چرمی بخاطر ملزومات فراوری شده از چرم میباشد . چرم طبیعی تجزیه پذیر است و آسیبی به محیط زیست انسان نمی رساند. به خاطر خاصیت تنفس پذیری، لباس چرم از عرق کردن بدن جلوگیری می‌کند.

همچنین رطوبت بدن را به بیرون هدایت می‌کند و مانع از دردهای استخوانی می‌شود. استفاده از لباس چرم به خاطر متریال طبیعی و بکر، حس طراوت و نشاط روحی و جسمی عمیقی را به انسان می‌دهد. بنابراین لباس‌های چرم همواره در اوج جذابیت قرار دارند. شما نه تنها با استفاده این لباس‌‌ها در فصل زمستان بلکه در تمام فصول سال همچنان برازنده، قدرتمند و خوش پوش به نظر می‌رسید.

استایل‌های جذاب زمستانی با پالتو‌ چرم

پالتو رویه و بیرون ترین نوع لباس است و معمولاً تا پایین زانو امتداد دارد. پالتو‌های چرمی که تا پایین زانو استفاده می‌شوند بیشتردر مناطق سردسیر کاربرد دارند. پالتو هایی که تا روی زانو هستند  مناسب برای تمام استایل‌‌ها  می‌باشد. با آگاهی از فرم بدنتان میتوانید برای انتخاب یک پالتو چرم و انتخابی سنجیده و درستی داشته باشید.

پالتوهای برش دار و تنگ با استایل زنانه تناسب بیشتری دارد. اما در مورد پالتوهایی راسته، مدل‌های اسپرت پیشنهاد بهتری به نظر می‌رسد. پالتوهای چرم جز بهترین لباس‌های گرم، مقاوم و درعین حال سبک هستند. اگر با وجود اینها شما ترجیح می‌دهید که زیر پالتو لباس ضخیم دیگری نیز استفاده کنید، هنگام پرو یک یا دو سایز بزرگتر را انتخاب کنید تا از راحتی آن اطمینان حاصل نمایید.

اولین بارانی‌های تاریخ

در جنگ جهانی اول افسران نظامی از واژه ترنچ به معنی سنگر برای این سبک لباس یعنی بارانی استفاده می‌کردند. از آن زمان به بعد واژه بارانی به پوشاک خوش پوش هر ساله مردم سرتاسر جهان تبدیل شد. این لباس از چرمی مقاوم و ضد آب است که همواره جزو محبوب ترین پوشاک ایرانی نیز به شمار می‌رود.

گرمای دلچسب بارانی در سردترین روزهای سال

در تولید یک بارانی چرم ایده ال، بعد از تکمیل پارچه و یا در حین بافت پارچه از محلول ضد آب و یا الیاف مصنوعی و نایلونی  که گردش هوای مطبوعی را تامین کند استفاده می‌شود. در لایه میانی این محصول، پارچه‌هایی با مقاومت و ایستایی بالا استفاده می‌شود؛ در قسمت داخلی نیز الیافی با گردش هوای مناسب به کار میرود.

فراموش نکنید بارانی چرم باید آستری خوب و مناسب  مانند پشم شیشه داشته باشد تا گرمایی دلچسب و مطبوع فراهم کند. قیمت متفاوت و بیشتر بارانی‌های چرم نسبت به بارانی‌های پلی استر به خاطر متریال اصیل وکلاسیک و لطافت بی بدلیل نوع چرم بکار رفته آن می‌باشد.

کت چرم یک انتخاب مناسب برای زمستان

کت چرم یکی دیگر از لباس هایی است که کاربرد زیادی در فصل زمستان دارد. مدل‌های کوتاه کت در میان آقایان طرفداران بیشتری دارد. اما کت بلند همیشه بیشتر مورد توجه خانم‌‌ها می گیرد. هنگام خرید یک کت مناسب و کاربردی نوع چرم و همچنین کیفیت دوخت تاثیر بسیاری در زیبایی آن ایفا می‌کند.

در انتخاب کت چرم باید به این موضوع دقت کنید اگر بافت کت چرم بیش از اندازه  نرم و پلاستیکی باشد فاقد کیفیت لازم است. جنس پارچه و الیاف داخلی کت چرم باید مرغوب و بادوام باشد،تا گرمای مناسب را تامین کند. کت چرم معمولا گرمای زیادی ایجاد نمی‌کند. از این رو بیشتر برای فصل پاییز و اوایل بهار و همچنین برای کسانی که با حرارت و گرمای زیاد احساس کلافگی می‌کنند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

جمع بندی

فروشگاه اینترنتی بانک لباس در این مقاله سعی داشت با معرفی لباس‌های چرم، انواع آن و کاربرد آن در فصل زمستان اطلاعات لازم و مفیدی را برای شما فراهم کند. اگر در انتهای این مطلب با کاربرد پوشاک چرم در فصل زمستان آشنا شدید حالا وقت آن است که از محصولات این فروشگاه اینترنتی دیدن فرمائید. همچنین فروشگاه اینترنتی بانک لباس آماده  مشاوره در زمینه همکاری در فروش و یا عمده فروشی لباس با مراکز تجاری مختلف می‌باشد.

منبع:https://tandyleather.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید