نگرشی نو در استفاده از لباس های کهنه

اگر شما هم لباس های کهنه زیادی در کمد دارید که نمی دانید با آن چه کنید! اگر این لباس ها فضای مورد نیاز شما را اشغال کرده است! یا اگر دستی به هنر دارید و دنبال یک ایده جدید برای استفاده از لباس های کهنه هستید با ما در این مطلب همراه شوید. بانک لباس به عنوان مرجع عمده فروشی لباس راهکارهایی به شما ارائه می دهد که بتوانید از لباس های کهنه خود نهایت استفاده را ببرید.

لزوم استفاده از لباس های کهنه در شرایط کنونی

جامعه جهانی امروز در شرایطی به سر می برد که در صنعت مد و مصرف گرایی با توجه به میزان تقاضا و عرضه رشد چشمگیری داشته است.اگر ما مصرف کنندگان پوشاک بخواهیم با این نوع تقاضا وعرضه هماهنگ باشیم، بدون شک باید از درامد بالایی برخوردار باشیم. متاسفانه کشورمان چند سالی است که در شرایط اقتصادی مناسبی نیست، و این موضوع بدون تاثیر در خرید و مصرف صنعت پوشاک ایرانی نبوده است. شرایط کنونی باعث کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم در صنعت پوشاک شده است. با توجه به این موضوع، انسان های خلاق با ایده های جدید سعی می کنند که ازچیزهای به اصطلاح دورریختنی مثل لباس کهنه و قدیمی ابزارهای نو و مفیدی خلق کنند.

چرا نباید لباس کهنه را دور بریزیم؟

صنعت پوشاک دراستخراج، برداشت و پردازش سهم زیادی درمصرف آب، انرژی و سوخت ….دارد.از طرفی تولید و حمل ونقل لباس چون سوخت بیشتری مصرف می کند وابسته به موادشیمیایی می باشد. همین امر موجب بروز انواع بیماری چون آسم و آلژی و سرطان…می شود. درحال حاضر ۶۰ درصد لباس های دنیا در کشورهای در حال توسعه تولید می شود. این کشورها بدلیل اینکه هنوز مجهز به تکنولوژی روز نیستند منشآ زباله های زیادی می شوند. همچنین بیشتر لباس ها از نظر زیست محیطی تجزیه پذیر نیستند و سهم بیشتری در آلودگی هوا و محیط زیست ایفا می کنند. بنابراین ما برای اینکه سهم کمتری در تولید آلاینده های زیست محیطی داشته باشیم با ایده و ابتکاری نو می توانیم با استفاده از لباس های کهنه سهم زیادی در حفظ محیط زیست داشته باشیم.

ارتباط لباس کهنه با صنعت فشن

فشن نوعی پوشش درمقطع زمانی خاص است که طرفداران زیادی دارد وبیشتردرحوزه ی پوشاک مورد توجه قرار می گیرد. این موضوع در حال حاضر از گزینه های مهم صنعت دنیا به حساب می آید. در واقع مدگرایی بی ارتباط با عقاید و باورها و فرهنگ و زندگی اجتماعی ما نیست و اختصاص به سبک خاصی ندارد. در هر حال جذابیت و استفاده از لباس های کهنه درصنعت فشن نیز قابل درک می باشد.

هنر و خلاقیت برای استفاده از لباس های کهنه

طراحی مد یک هنر کاربردی است. با تغییرات کوچکی چون استفاده از وسایل تزیینی، ریش ریش کردن و….در پوشاک کهنه می توان تغییرات کاربردی زیادی اعمال کرد. مثلا در لباس یا شلوار جین که کهنه شده با روش کراپ یا کوتاه کردن و یا با ایده ی ریش ریش کردن یا تکه دوزی می توان آن را به یک لباس فشن و مد روز تبدیل کرد. در هر کدام از این روش ها هنگام استفاده از لباس های کهنه نگران دوخت برش های مورد نظر لباس هم نباشید. چون امروزه در لباس های فشن دوخت منظم معنی خاصی ندارد.

آشنایی با انواع ترفند های هنری و فانتزی

این روزها بدلیل رواج مد و مدگرایی، آمارمصرف گرایی روبه افزایش می باشد.این موج انفجار مصرف گرایی دلیلی برای تلنبارشدن انبوهی از لباس ها درکمد افراد میشود. از طرفی بعضی افراد که اهل مصرف و اسراف نیستند می خواهند بدانند چگونه می توانند از لباس های قدیمی شان استفاده بهینه تری داشته باشند. درسایت بانک لباس با ما باشید تا به شما بگوییم از انبوه لباس های کهنه که در کمد دارید چگونه استفاده کنید.

  • بخشیدن لباس(اولین پیشنهاد برای استفاده از لباس های کهنه)

اولین و کاربردی ترین پیشنهاد ما در بهینه ترین روش استفاده از لباس های کهنه ، هدیه دادن وبخشیدن لباس ها به افراد نیازمند میباشد. اگر در نزدیکی شما افرادی زندگی می کنند که به هر دلیلی نمی توانند لباس تهیه کنند شما میتوانید این لباس های کهنه را در اختیارشان قرار دهید تا آنها را استفاده کنند.

  • فروش لباس کهنه

شما می توانید لباس های کهنه درحد نو خود را با قیمت ارزان درفضای مجازی یا در برنامه های معتبر به فروش برسانید.در پلتفرم هایی همچون کمدا میتوانید پوشاک بلا استفاده خود (در حد نو) را به راحتی لباس های خود را بفروشید و یا لباس مورد نظرر خود را بخرید.

  • ساخت لوازم جانبی مورد نیازخانه

یکی ازاستفاده های کاربری که می توان ازلباس کهنه داشت؛ ساخت لوازم جانبی متنوع می باشد. از جمله تهیه پادری برای جلوی حمام و آشپزخانه، دستگیره، دم کنی، کیسه نگهداری کفش یا لباس و …. . برای این امر میتوانید از  سایا ها یا صفحات اینستاگرامی متعددی همچون 5-Miniute Crafts بهره ببرید.

  • ساخت اسباب بازی

ساخت اسباب بازی های مختلف یکی دیگر از تکنیک های استفاده از لباس های کهنه می باشد.ازتکه کردن لباس کهنه می توان عروسک های زیبا، توپ های رنگارنگ و…..تهیه کرد. همچنین میتوانید از لباس های کهنه خود بعنوان لباس برای اسباب بازی کودکان خود استفاده نمایید.

  • استفاده در دکوراسیون منزل

ازلباس های رنگارنگ می توان به روش های خلاقانه وسیله های تزئینی جالبی تهیه کرد. از جمله کیف پول، جاموبایلی، جاقاشق وچنگالی، گل های تزئینی و…..

  • تغییر در ظاهر (راهی برای استفاده از لباس های کهنه)

با ترفندها و ایده های نومی توان ظاهر لباس را تغییرداد. یا حتی لباس مردانه را به لباس زنانه تبدیل کرد.ایده هایی زیادی در استفاده ازلباس کهنه درفضای مجازی به وفور مشاهده میکنید. شما با توجه به نیازتان می توانید از هر کدام از این ایده ها استفاد نمایید.

 

بخشیدن لباس کهنه

نتیجه گیری

فروشگاه اینترنتی بانک لباس به عنوان مرجع عمده فروشی پوشاک ایرانی دراین مقاله نشان داد که می توان انقلابی در استفاده از لباس های کهنه ایجاد کرد.  شما هم میتوانید با نکات گفته شده سهمی درحفظ محیط زیست داشته باشید و با ایده های نو و جذاب وسیله های تزئینی جالبی بسازید و در هزینه های خود  صرفه جویی کنید. در پایان مطلب از شما دعوت می کنیم از فروشگاه اینترنتی بانک لباس و محصولات آن بازدید کنید. با اشتراک گذاری این مطلب از بانک لباس جمایت کنید.

 

 

 

 

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید