مقایسه دوخت لباس با خرید لباس؟! کدام روش بهتر است؟

شاید خیلی از شما تا بحال به این نکته توجه نکرده باشید که پروسه انتخاب لباس و حتی نحوه لباس پوشیدن چقدر مهم و قابل توجه است. نحوه لباس پوشیدن افراد در بسیاری مواقع بیانگر فرهنگ ملی و قومی آنهاست. از طرفی لباس بیانگر شخصیت، آداب فرهنگی، مذهبی و طبقه اجتماعی هر شخص به شمار می‌رود. بنابراین انتخاب یک دست لباس متناسب با سلیقه شخصی و مکان خاص می‌تواند ساعت ها و یا شاید روزها فکر افراد را مشغول کند. در این میان گاها این سوال پیش می‌آید که آیا واقعاً دوخت لباس بهتر است یا خرید آن ؟ با فروشگاه اینترنتی بانک لباس مرجع تولید پوشاک ایرانی همراه باشید تا با هم به بررسی و مقایسه دوخت لباس با خرید لباس بپردازیم و ببینیم معایب و مزایای هر روش چیست.

مزایای دوخت لباس

دوخت لباس شاید زحمت زیادی داشته باشد اما مزایایی دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. در ادامه مطلب به مهم ترین مزایای دوخت لباس اشاره خواهیم کرد.

  • دوخت لباس مطابق با سایز، سلیقه و معیارهای انتخابی شما دوخته می‌شود.
  • وقتی شما به بازار مراجعه می‌کنید پارچه ای متناسب با رنگ و جنس مورد نظرتان انتخاب می‌کنید؛ و خیاط آن را طبق نظر و متناسب با سایز شما می‌دوزد.
  • لباس‌‌‌‌‌‌‌‌های  گران گاهی فاقد کیفیت لازم هستند. در بعضی مواقع حتی هزینه زیادی برای خرید یک لباس پرداخت می‌کنید اما در کوتاه مدت متوجه می‌شوید که لباس فاقد کیفیت لازم بوده است. در فرآیند دوخت لباس شما خودتان نوع پارچه را انتخاب می‌نمایید.
  • لباس‌‌‌‌‌‌‌‌های  آماده گاهی دارای دوخت نامرغوب و کیفیت پایینی لباس هستند. شما با انتخاب یک خیاط مناسب می‌توانید از نوع دوخت لباس خود مطمئن شوید.
  • افرادی که دارای استایل منحصربه فرد هستند، یا اشخاصی که دچار قوز یا ایرادات اندامی اند، همچنین افرادی که به اضافه وزن ویا کمبود وزن مبتلا هستند می‌توانند دلایل خوبی برای دوخت لباس  داشته باشند.

بهترین خیاط برای دوخت لباس

وقتی در مقایسه دوخت لباس با خرید لباس به دوختن انواع لباس فکر می‌کنیم ناخودآگاه موضوع خیاط و تخصص او به میان می‌آید.این روزها پیدا کردن یک خیاط خبره اصلا کار راحتی نیست. بعضی اوقات ما به پیشنهاد دوستان و آشنایان خیاطی را برای دوخت لباس مد نظر می‌گیریم. اما باید بدانیم که دقت افراد برای سنجش یک خیاط خوب با هم متفاوت است. یادتان باشد برای انتخاب یک خیاط خوب ما باید نمونه کارهای قبلی او را ببینید. و از لیست قیمت ها و متد کاری او اطلاعات لازم را به دست بیاورید. بانک لباس، فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک در ادامه موضوع مقایسه دوخت لباس با خرید لباس به مهم ترین خصوصیات یک خیاط خوب و کاربلد برای دوخت لباس می‌پردازیم.

  • یک خیاط ایده ال شما را در انتخاب نوع پارچه با توجه به مدل مد نظر راهنمایی می‌کند ‌.
  • کارکشته و خلاق است و با داشتن تمرکز و دقت نظرات خود را با درخواست‌‌‌‌‌‌‌‌های  شما به عنوان مشتری مطابقت می‌دهد.
  • خوش برخورد است و توانایی خوبی در ارتباط با مشتری دارد .
  • قادر به محاسبه مقدار پارچه مصرفی برای دوخت لباس ها می‌باشد.
  • ابزارآلات کافی و لازم و مهارت استفاده از آنها را به اندازه کافی دارد .

معایب دوخت لباس

حالا که درباره مزایای دوخت لباس اطلاعاتی پیدا کردید وقت آن است که از معایب و مشکلات دوخت لباس هم اطلاعات کافی را به دست بیاورید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند درباره فاکتورهای مهم مقایسه دوخت لباس با خرید لباس و پاسخ آیا سوال که دوخت لباس بهتر است یا خرید لباس زودتر به نتیجه دلخواهتان برسید.

  • عدم نبود زمان کافی برای خرید و دوخت لباس
  • عدم نبود دسترسی به یک خیاط ماهر و خوش قول
  • اعمال کردن نظر خیاط در طرح و مدل مد نظر ما

مهم ترین نگرانی درباره دوخت لباس چیست؟

می توان گفت صرف زمان طولانی و نرسیدن به نتیجه مطلوب مهم ترین نگرانی افراد از دوخت لباس باشد. بعضی اوقات برای دوخت لباسی خاص افراد مقدار زمان زیادی باید صرف انتخاب نوع پارچه ،انتخاب خیاط، رفت و آمدها و دیگر مراحل انجام کار اختصاص دهند. این در حالی است که این احتمال وجود دارد که نتیجه اصلا مطابق با لباس مد نظر شخص از آب در نیاید و تمام زحمات او به هدر برود.

خرید لباس روش‌‌‌‌‌‌‌‌های  متنوعی دارد!

وقتی با مقایسه دوخت لباس با خرید لباس به مسئله خرید انواع لباس می‌رسیم روش‌‌‌‌‌‌‌‌های  متنوع آن را نیز باید بررسی نماییم. در روزگاری که مردم ما با چالش‌‌‌‌‌‌‌‌های  اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند انتخاب حسابگرانه و مدیریت دخل و خرج می‌تواند نتیجه ای مثبت در خرید و صرفه جویی در زمان و هزینه ها داشته باشد. در سالیان اخیر با پیشرفت تکنولوژی امکان خرید به صورت حضوری و اینترنتی برای همه اقشار جامعه فراهم شده است. همه افراد با توجه به سلایق خود و البته امکانات و قابلیت‌های این دو روش می‌توانند یکی را انتخاب ‌کنند. در ادامه با فروشگاه اینترنتی بانک لباس همراه شوید تا به بررسی معایب و محاسن خرید اینترنتی و حضوری بپردازیم .

محاسن خرید حضوری (برای افرادی که  وقت و وسواس زیادی در انتخاب دارند!)

در خرید حضوری شما امکان دیدن و لمس جنس دلخواه تان را از نزدیک دارید. مانند خرید اینترنتی مجبور نیستید از روی عکس لباس قضاوت کنید. قبل از خرید می‌توانید لباس را پرو کنید و وضعیت ظاهری آن را ملاحظه نمایید. از طرفی  امکان چانه زنی و کم کردن قیمت‌ها برای شما فراهم می‌شود . و به طور کلی امکان خرید در لحظه برای شما صورت می‌گیرد.

 معایب خرید حضوری

اگر شما عاشق خرید در بازار و مراجعه مستقیم به فروشگاهها و مراکز تجاری هستید حتما با معایب خرید حضوری لباس هم تا بحال دسته و پنجه نرم کرده اید. از جمله اینکه:

  • صرف وقت و زمان طولانی برای پیدا کردن کالای مورد نظر
  • خرید کردن با وجودمزاحمت‌‌‌‌‌‌‌‌های  فروشنده‌‌‌‌‌‌‌‌های  کم حوصله و یا مداخله گر
  • به صرفه نبودن خرید به خاطر وجود واسطه ها
  • نبود حریم شخصی
  • نداشتن امکان خرید از مراکز خرید ودیگر شهرها
  • درگیر شدن با دردسر‌‌‌‌‌‌‌‌های  مربوط به ترافیک و آلودگی هوا و بیماری ها
  • وسوسه و انجام خریدهای  غیر ضروری

خرید اینترنتی لباس؛ چرا و چگونه؟!

در حدود یک دهه پیش به دلیل عدم اطمینان از سایت‌‌‌‌‌‌‌‌های  اینترنتی، مردم استقبال چندانی از این فروشگاهها نمی کردند. همزمان با تحول اقتصادی، ازدحام جمعیت در شهرها و الودگی هوا،کسب و کارهای اینترنتی نیز رونق خود را بدست آوردند. در این میان فروشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های  اینترنتی لباس نیز مستثنی نبوده‌اند و بازار خود را به خوبی پیدا کرده اند. مهمترین مزایای خرید اینتذنتی لباس عبارتند از:

  • امکان خرید در هر ساعت از شبانه روز
  • داشتن وقت آزاد بیشتر در کنار عزیزان و خانواده
  • سهولت خرید در هر شرایط آب و هوا، آلودگی محیطی، صوتی و بیماری‌‌‌‌‌‌‌‌های  واگیردار
  • امکان سریع و راحت مقایسه قیمت ها از سایتی به سایت دیگر
  • خرید بی واسطه و عمده ، برای همکاری در فروش بدون نیاز به سرمایه اولیه

دردسرهای خرید اینترنتی لباس

در خرید اینترنتی لباس شما دقیقاً نمی دانید چه نوع لباسی با چه جنسی قرار است دریافت کنید؛ مگر اینکه قبلاً از آن استفاده کرده باشید. خرید اینترنتی لباس نیازمند آگاهی شما در مورد نوع پارچه به کار رفته در توضیحات مربوطه  به سایت لباس می‌باشد. تاثیر سوء بسته بندی و کارتن پیچی خرید اینترنتی برای محیط زیست ، اشکالات مربوط به تاخیر در ارسال و فرآیند حمل، نداشتن بازخورد ذهنی روشن ازکالای ارسال شده همگی از دردسرهای خرید اینترنتی لباس می‌باشد. با این همه شما خرید اینترنتی لباس ایده آل و فارغ از نگرانی را تجربه خواهید کرد اگر به این نکات توجه داشته باشید:

  • از فروشگاه هایی که در شبکه اجتماعی حضور فعال دارند خرید کنید .
  • شرایط خرید اینترنتی و نحوه مرجوعی را در نظر بگیرید.
  • از سایت‌‌‌‌‌‌‌‌های  معتبر که نماد الکترونیک و مجوزهای لازم را دارند استفاده کنید.
  • با یک متر نواری اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌های  لازمه در بالاتنه و پایین تنه را اندازه بزنید و آن را با جدول سایز بندی سایت مطابقت دهید.
  • نظرات دیگر خریداران را حتما بخوانید.

جمع بندی

فروشگاه اینترنتی بانک لباس در این مقاله مطالبی را به شما برای مقایسه دوخت لباس با خرید لباس ارائه داد که بتوانید به درستی تصمیم بگیرید که بالاخره کدام روش بهتر است؟! حتما دیگر الان می‌دانید چه فاکتورهایی را مدنظر قرار دهید و چگونه شرایط خود را برای دوخت لباس یا خرید لباس ارزیابی کنید. بانک لباس به عنوان مرجعی برای خرید اینترنتی لباس از شما دعوت می‌کند از لباس‌‌‌‌‌‌‌‌های بی نظیر این فروشگاه بازدید کنید.

 

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید