راهنمای انتخاب لباس مناسب سفر برای چهار فصل سال

همه‌ی ما در هنگام بستن چمدان برای سفر همیشه تردید داریم و سردرگمیم و نمیدانیم لباس مناسب سفر را چگونه باید انتخاب کنیم. ما در این مقاله می‌خواهیم نکاتی در این مورد برای شما عزیزان ذکر کنیم تا کمی این مسئله برایتان آسان‌تر شود.
مهم‌ترین سوال‌ها و اساسی ترین آنها این است که:

  1. مسافرتی که می‌روید از کدام نوع است؟ تفریحی‌و گردشی، کاری، زیارتی و سیاحتی، علمی و‌ تحقیقاتی‌و…
  2. در کدام فصل سال به مسافرت می‌روید؟ این سوال به تنهایی مشخص کننده نوع و جنس لباس‌هایی است که باید به همراه خود ببرید‌.
  3. مقصد شما کجاست؟ آب‌وهوای هر شهری متفاوت است و باید مناسب با هوای شهر مقصدتان لباس همراه خود ببرید.

لباس مناسب سفر

پاسخ به این سه سوال به تنهایی می‌تواند ۸۰ درصد راه رو برای شما روشن و مشخص کند. اگر سفر کاری می‌روید لباس مناسب در این مسافرت قطعا لباس‌های رسمی مثل کت و شلوار برای آقایان و‌ مانتو‌ شلوار‌های رسمی برای بانوان است. هر چند که قطعا نیاز به یک دست لباس راحتی برای استراحت در هتل هم دارید. اگر برای تفریح مسافرت می‌روید، می‌توانید باب سلیقه خود مناسب‌ترین لباس‌هایی که با آب و‌ هوای شهر مقصدتان هم مچ باشد را با خود ببرید. برای خرید لباس تابستانی مورد نیاز خود، می‌توانید به فروشگاه عمده فروشی بانک لباس سر بزنید.

لباس مناسب سفر در فصول گرم سال

مسافرت در هر فصلی سختی خودش را از نظر گرما و سرما دارد. حال برای اینکه در طی مسافرت به شما خوش بگذرد و درگیر گرما زدگی نشوید بهتر است که از لباس‌هایی استفاده کنید که هوا بتواند از پارچه لباس عبور‌ کند و‌ در لباس جریان باشد. لباس‌های جذب باعث تعریق بیشتر می‌شوند سعی کنید از لباس‌های راحت و خنک در طول سفر استفاده کنید. تابش مستقیم آفتاب و گرمای شدید باعث آفتاب سوختگی گرمازدگی و کم شدن آب بدن می‌شود. گرمای طولانی در فعالیت غدد تعریق اختلال ایجاد می‌کند و آن‌ها را برانگیخته و دردناک‌ می‌کند. به طوری که دیگر نمی‌تواند به خوبی تعریق کند و آن را دفع و‌ تبخیر کند پس حتما لباسی خنک و ازاد بپوشید که بدن شما بتواند نفس بکشد.

نکته: اگر در فصل گرما به مسافرت می‌روید نوشیدن زیاد آب، استفاده از کلاه لبه‌دار، استفاده از عینک آفتابی و ضدآفتاب را اصلا فراموش‌ نکنید.

لباس مناسب سفر در تابستان

لباس مناسب سفر در فصول سرد سال

اگر قصد دارید در فصول سرد مسافرت بروید، باید عوامل طبیعی نظیر بارش را در نظر بگیرید و با وسواس بیشتر لباس مناسب سفر برگزینید. حمل لباس‌های گرم زمستانی به دلیل کلفت و چند لایه بودن کمی دشوار تر از لباس‌های تابستانی است و نیاز به چمدان یا ساک بزرگتری دارد. برای اینکه در زمستان هم سفری خوب و پر خاطره داشته باشید نیاز است که از چند لایه لباس استفاده کنید که سرمای هوا برای شما اذیت کننده نباشد، سعی کنید زیری ترین لایه‌ای که به تن می‌کنید بسیار سبک باشد که فقط رطوبت بدن شما را جذب کند و بعد با خیال راحت لباس‌های گرم‌تر و کلفت‌تر را روی لباس زیرین بپوشید تا حسابی شما را گرم نگه‌دارد.

مسافرت زمستان نیازمند کمی آینده‌نگری است که اگر احیانا هوا طوفانی و یا بارانی شد برای شما از نظر لباس مشکلی پیش نیاید. پس استفاده از کاپشنی بادگیر و ضدآب یک حرکت هوشمندانه است و مشکلات و پیشامدهای احتمالی را تا مقدار زیادی کنترل می‌کند.

لباس مناسب سفر در فصول سرد سال

لباس مناسب سفر در هوای بارانی

اگر می‌خواهید به مناطقی که آب‌وهوای بارانی دارد سفر کنید شما حتما نیاز به تجهیزات بارانی دارید. تجهیزاتی نظیر پوشاکی که از مواد قابل تنفس و ضد‌آب ساخته شده‌اند؛ زیرا این مواد اجازه خروج رطوبت را از داخل به خارج می‌دهد. بارش نا به هنگام و طولانی یا بارش کوتاه ولی تند می‌تواند مسافرت شما را مختل کند. بنابراین تجهیزات خود را در دسترس‌ترین جای ممکن قرار بدید تا در صورت نیاز خیلی سریع بتوانید از تجهیزات خود استفاده کنید.

کفش مناسب سفر

با مشخص شدن نوع سفر شما می‌توانید کفش مناسب سفرتان را نیز انتخاب کنید. اگر به سفر کاری می‌روید نوع کفشی که باید همراه داشته باشید کاملا مشخص و واضح است و مسلما کفش رسمی‌ گزینه مناسبی برای سفر شما است. اما اگر به سفری تفریحی می‌روید طوری که در دل طبیعت خواهید بود و پیاده روی زیادی در پیش دارید مناسب‌ترین گزینه برای شما استفاده از کتانی‌های راحت و سبک و اصولا رنگ تیره است. کتانی که هم پای شما در آن راحت باشد و هم مسافت طولانی را با سختی کمتری طی کنید. همچنین کثیفی و آلودگی آن زیاد به چشم نیاید و شما را اذیت خاطر نکند‌.

اگر سفری که می‌روید خیلی پیاده روی ندارد و نیاز به کفش خاصی ندارد می‌توانید متناسب با فصل و‌ نوع آب و هوای شهر مقصدتان کفش مناسب و راحت با خود ببرید. اصولا کتانی سفید زیاد مناسب سفر گردشی و طبیعت گردی نیست. همراه داشتن یک صندل راحت و یا دمپایی در مسافرت تقریبا میشه گفت کاربردیه و در خیلی ازمکان‌ها مثل دریا رودخانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کفش مناسب سفر

نکات مهم استفاده از چمدان و پوشاک مسافرتی

  1. در مسافرت‌های بهار و تابستان بهترین لباس مناسب سفر برای بالاتنه تیشرت‌های لانگ و‌ آستین بلند هستند.
  2. این سبک تیشرت‌ها خیلی ترند و شیک هستند و هم اینکه در تن خیلی راحت و آزاد هست و احساس راحتی به شما عزیزان میدهد.
  3. در هنگام بستن چمدان و‌ یا ساک لباس‌ها و وسایلتان را به ترتیب اهمیت و میزان استفاده در چمدانتان بچینید. رعایت این موضوع به نظم چمدانتان و هم به دسترسی آسان‌تر شما‌ به طور قابل توجه‌ای کمک می‌کند.
  4. اگر می‌خواهید در طی سفر دغدغه کمتر و‌ آرامش بیشتری داشته باشید از همراه داشتن زیورآلات گران قیمت و اشیا زینتی در سفر جدا خودداری کنید. بگذارید تمام حواستان در پی تفریح‌ و کسب لذت از سفرتان باشد.
  5. برای مثال اگر در حال حاضر برای سفری ۷ روز تدارک می‌بینید، لازم نیست که برای تمامی روز‌های سفرتان لباس جمع کنید و به همراه خود ببرید. با کمی برنامه ریزی و‌ شستشوی لباس‌ها در سفر می‌توانید بار کمتری با خود به سفر ببرید و به جای هفت دست لباس سه الی چهار دست لباس اصولی و‌ کاربردی در‌‌ چمدانتان بگذارید و با خود به مسافرت ببرید.
  6. با توجه به نوع سفرتان چمدان ببندید. برای مثال اگر راهی منطقه‌ای هستید که آبشار رودخانه و‌ یا دریا دارد و‌ شما هم فردی اهل شنا هستید مسلما نیاز است ک یک سفر یک‌‌ روزه را با دو دست لباس سپری کنید. اما اگر راهی سفری هستید که به جنگل و یا مناطق کویری می‌روید برای هر روز از سفرتان یک دست لباس کفایت می‌کند. حتی می‌توانید لباس‌هایتان را بشورید و‌ مجدد استفاده کنید که با استفاده از این روش بار کمتری را با خود به مسافرت می‌برید.
  7. اگر به هتل و‌ یا ویلا و‌ سوئیت می‌روید می‌توانید با خیال راحت لباس‌هایتان را بشورید و مجددا بپوشید. به جای حمل‌ چند دست لباس، یک اتوی کوچک‌‌ مسافرتی به همراه خود ببرید و با لباس‌های بدون چروک و‌ مرتب عکس‌های هنری و‌ زیبایی را از خودتان بگیرید.

‌‌کلام آخر

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تمام نکات مهمی که در بستن و‌ جمع کردن چمدانتان برای تهیه لباس مناسب سفر کمک می‌کند ذکر کنیم. امیدواریم  به شما در تصمیم‌گیری و‌ نظم‌دهی ذهنتان برای آماده‌سازی چمدانتان کمک ویژه‌ای کرده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید