راهنمای انتخاب لباس راحتی در منزل و خانه

انتخاب لباس راحتی در منزل

منزل جایی است که تن انسان در آن آرامش می‌یابد. از آنجا که خانه محل آرامش است، انتخاب لباس راحتی در منزل برای آرامش تن انسان بسیار اهمیت دارد.
با رعایت این معیارها تنوع و نشاط در طرح و رنگ لباس‌های شما رعایت می‌شود. اهمیت به نکاتی که در ادامه می‌گوییم می‌تواند دید شما را به لباس راحتی در خانه عوض کند . یکی از باورهای اشتباه افراد این است که اگر لباس گران خریداری کنند آن لباس برای آنها برازنده است. ما معمولا برای خرید لباس مجلسی یا لباس مهمانی دقت بیشتری به خرج می‌دهیم، اما لباس‌های راحتی و لباس‌های خانگی نیز به همان اندازه دارای اهمیت می‌باشند.

انتخاب لباس راحتی در منزل

انتخاب لباس راحتی در منزل

حال در این قسمت از محتوا، ویژگی‌ها و مشخصات لباس راحتی مناسب در خانه را بررسی خواهیم کرد. بررسی و شرح این ویژگی‌ها با ماست و در نهایت شما انتخاب خواهید کرد که چه بپوشید.

رنگ و طرح لباس راحتی در منزل

در ابتدا مهم‌ترین عامل برای انتخاب لباس راحتی این موضوع است که رنگ لباس شما شاد و روحیه‌بخش باشد. فراموش نکنید، شما هر لباس راحتی را که می‌بیند نباید در خانه استفاده کنید. طرح و رنگ لباس راحتی به انداره طرح و رنگ لباس مهمانی اهمیت دارند.باید در انتخاب سراغ رنگ‌هایی بروید که با رنگ پوست شما متناسب هستند و شما علاقه بیشتری به آن‌ها دارید. رنگ‌های ساده و طبیعی را کنار بگذارید و از رنگ‌های شاد و پر انرژی استفاده کنید. مطمئن باشید که اگر رنگ‌های شاد بپوشید، انرژی مثبت دریافت می‌کنید. طبق همین اتفاق، طرح‌های شاد نیز می‌توانند در روحیه شما تاثیرگذار باشند. طرح‌های فانتزی و با‌نمک که برای انتخاب لباس راحتی به آن نیاز دارید.
نکته: تنوع رنگ لباس‌های راحتی منزل که مورد استفاده شما هستند بهتر است متفاوت با رنگ لباس‌هایی باشد که شما در خارج از منزل اسفاده می‌کنید.

انتخاب رنگ لباس راحتی

جنس لباس راحتی

الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر به این دلیل که اجازه عبور هوا را از داخل به خارج لباس یا برعکس را نمی‌دهد، جلوی تنفس پوست و خروج رطوبت ناشی از تعریق را می‌گیرد. همچنین جنس این الیاف باعث ایجاد حساسیت و تحریک پوست می‌شوند. ممکن است در یک لباس مجلسی یا لباس مهمانی که قرار نیست برای مدت زمان زیادی آن را بپوشید، وجود درصد بالاتری از الیاف مصنوعی مشکلی ایجاد نکند. اما استفاده این الیاف در لباس‌های راحتی یک امتیاز بسیار منفی برای آن لباس راحتی می‌باشد؛ زیرا لباس‌های راحتی تایم زیادی در بدن هستند و استفاده از این الیاف در آن‌ها یک ممنوعیت بزرگ محسوب می‌شود. انواع لباس‌های راحتی، به دلیل تماس داشتن با سطح پوست باید از الیاف طبیعی مثل نخ و پنبه تشکیل شوند. لباس راحتی در خانه برای فصول سرد بهتر است از جنس پارچه‌های پشمی باشد.

جنس لباس پارچه خانگی

کیفیت لباس

لباس راحتی که در منزل می‌پوشید باید یک لباس مخصوص باشد، یعنی هر لباسی را برای پوشیدن در منزل انتخاب نکنید. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های لباس راحتی با لباس‌هایی که در بیرئن استفاده می‌کنید، انعطاف‌پذیری لباس‌های خانگی است. شاید یک لباس مجلسی یا یک شلوار جین، برای این طراحی شده‌اند که شما بیش از آن که احساس راحتی کنید، زیبا دیده شوید.

تفاوت بین لباس مجلسی و لباس خانگی

باید بدانید که لباسی که برای بیرون می‌پوشید، باید با لباس راحتی که در خانه می‌پوشید متفاوت است. تاپ‌هایی که خانم‌هامی‌پوشند، احساس راحتی و مرتب بودن را در خانه برای آن‌ها دارد. پوشیدن لباس‌های تنگ، نه تنها در طولانی مدت می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی شما به وجود آورد بلکه آرامش روحیه شما را نیز به هم می‌زند. حال برای انتخاب لباس راحتی منزل شما به هیچ عنوان نباید سراغ لباس‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت بروید؛ زیرا شاید در ابتدا تفاوتی بین لباس بی‌کیفیت و یک لباس باکیفیت احساس نکنید، اما پس از ساعاتی پوشیدن تفاوت راحتی آن‌ها را متوجه می‌شوید. پس از اولین شست و شو با رنگ و رو رفتن لباسی که در خانه می‌پوشید مواجه می‌شوید که نه تنها لباس راحتی منزل شما را غیر قابل استفاده می‌کند بلکه شما را نا‌مرتب نشان می‌دهد. بهتر است لباس راحتی که شما در خانه می‌پوشید از لحاظ کیفیت مرغوب باشد.

سایز لباس راحتی در خانه

قطعا لباس راحتی که در منزل استفاده می‌کنید نباید مانند لباس‌های بیرونی که دارید یا شلوار‌های جین که افراد ازآن‌ها استفاده می‌کنند تنگ باشد اما باید دقت داشته باشیم که از آن طرف بوم هم نباید افتاد و در انتخاب لباس راحتی منزل نباید لباس‌های بسیار گشاد انتخاب کرد که برایتان بزرگ باشد و شما را حین انجام فعالیت‌های خانگی اذیت کند. پس بهتر است لباس راحتی منزل که استفاده می‌کنید اندازه تن شما باشد و نه کوچک باشد، نه تنگ باشد و نه بزرگ و گشاد پس متوجه شدید که سایز لباس راحتی در انتخاب و استفاده آن در منزل مهم است.

سایز لباس خانگی

تنوع لباس راحتی در منزل

لباس‌های راحتی خانگی مورد استفاده شما باید تنوع زیادی را به همراه داشته باشد. بهتر است یک دست لباس خاص مثل لباس تنگ یا گشاد و یا باز یا بسته بپوشید. بلکه بهتر است برای ایجاد تنوع بهتر در طرح و رنگ لباس‌هایتان، در چند سبک مختلف لباس بخرید. در ضمن شما با طبقه‌بندی لباس‌های خود می‌توانید لباس‌های دلخواهتان را ست کنید و سبک‌های آن‌ها را از هم جدا کنید.

تنوع لباس راحتی برای خانه

کلام آخر

در این مقاله به لباس راحتی در منزل و عوامل موثر در انتخاب لباس راحتی اشاره کردیم. متوجه این موضوع شدیم که امروزه افراد به لباس‌های بیرون از منزل خود اهمیت بیشتری نسبت به لباس‌های راحتی منزل خودشان می‌دهند. با مطالعه این مقاله آموختیم که لباس راحتی منزل مانند لباس مهمانی یا لباس مجلسی دارای اهمیت است بلکه بیشتر از آن‌ها دارای اهمیت است. دقت کنید لباس منزل مانند لباس بیرون نیست که مدت کوتاهی در تن شما باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید