قوانین لباس اداری؛ باید ها و نبایدها

قوانین لباس اداری موضوعی است که خیلی از کارمندها، مدیران شرکت های خصوصی و دولتی و به طور کلی افرادی که مشغول به کار هستند می خواهند درباره آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. در دنیایی که ما زندگی می کنیم هر چیزی قاعده خودش را دارد. لباس هم از این قاعده جدا نیست. مخصوصا لباس اداری که بایدها و نبایدهای زیادی دارد. بانک لباس عمده فروشی در این مقاله سعی دارد تا درباره قوانین لباس اداری به نکات مهمی بپردازد. پس با ما همراه شوید.

اهمیت لباس اداری در مشاغل مختلف

لباس اداری جز پوشاکی است که شاغلین در محیط‌های مختلف کاری می‌پوشند و از آن استفاده می‌کنند. لباس‌های اداری انواع مختلف و مدل‌های گوناگون زنانه و مردانه دارد. که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی دارد. به عنوان مثال لباس‌های سربازان و ارتشی‌ها جزو اولین لباس‌های فرم در اکثر کشورها بوده اند. با توجه به صنعتی شدن کشورها و توسعه آن‌ها شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف هم تلاش می‌کنند تا با استفاده از لباس فرم مخصوص به خود برند و نام سازمان خود را مطرح و مشهور نمایند.

هر شرکت، یک لباس اداری!

قوانین لباس اداری مختلف است و هر لباس اداری مختص به سازمان یا ارگان مشخصی می‌باشد. پس نمی توان آن را برای سایر مراکز استفاده کرد. زیرا این لباس ها هرکدام با تفکر، ایده و هدفی که آن سازمان دنبال می‌کند طراحی و تولید می‌شود. بنابراین طراحی لباس اداری با توجه به نوع فعالیت و حرفه ای که آن مجموعه انجام می‌دهد متفاوت است. به طوری که مانتوهای اداری و لباس‌های کار یک مرکز خاص را نمی‌توان برای شرکت‌ها و مکان‌های دیگر استفاده کرد. این بدان معنا است که هر شرکت یا مجموعه کاری، دارای لباس اداری مخصوص به خود می باشد. در واقع لباس فرم بدین جهت مورد استفاده قرار می‌گیرد تا هماهنگی و یکسانی ویژه‌ای را برای کادر و پرسنل آن سازمان یا ارگان به همراه بیاورد. این یکی از قوانین لباس اداری برای مجموعه یا سازمان ها است که باید حتما رعایت شود.

 

انواع مدلهای لباس اداری

به کارگیری قوانین لباس اداری و استفاده از یک لباس اداری و فرم مناسب مهمترین بخش انتخابی هر کارفرما برای کارمندان شرکت خود می باشد. این موضوع با توجه به موقعیت، فرهنگ، محیط کار و مهمتر از همه نوع شغل متفاوت است. به طور معمول انتخاب لباس فرم مناسب، یکی از دغدغه‌های اصلی کارفرمایان است.از طرفی قوانین لباس اداری برای پوشش افراد کاملا متفاوت است. زیرا علاوه بر مدل و استایل مناسب، کیفیت پارچه و نوع دوخت هم بسیار مهم است. معمولا لباس اداری در مد و پوشاک ایرانی برای بانوان، مانتو شلوار یا سارافون شلوار همراه با مقنعه و روسری مناسب و برای آقایان معمولاً کت و شلوار یا لباس کار مناسب می‌باشد.

تناسب پوشاک اداری با فصول مختلف

هر چه مدل و جنس یک لباس اداری مرغوب تر و شکیل تر باشد اثرگذاری آن در محیط کار بر روی مشتریان و مراجعان افزایش پیدا می‌کند. پس با یک انتخاب مناسب می‌توان از هزینه‌های اضافی هم جلوگیری کرد. لباس‌های اداری معمولا در دو نوع تابستانه و زمستانه وجود دارند تا کارکنان در فصول مختلف سال دچار سختی و ناراحتی نشوند و هماهنگ و مناسب هر فصل بتوانند از لباس اداری خود استفاده کنند.

 لزوم هماهنگی و یکدستی کارمندان و پرسنل

یکی از فواید و قوانین لباس اداری در ادارات هماهنگی بین کارکنان است. لباس فرم اداری به علت همرنگی و یکسانی در مدل و جنس پارچه باعث می‌شود که تفاوت ظاهری و اختلاف طبقاتی بین کارکنان از بین برود و همگی یک شکل و یکسان باشند. همین امر سبب برقراری عدالت اجتماعی می‌گردد. از همین رو حتی افرادی که اجبار به پوشیدن لباس فرم و اداری در محل کار خود ندارند؛ترجیح می‌دهند که از لباس اداری برای راحتی خود استفاده کنند. با بانک لباس به عنوان مرجع فروش عمده لباس همراه باشید تا به ادامه این مطلب بپردازیم.

لزوم هماهنگی لباس اداری

خصوصیات لباس اداری

یکی از قوانین لباس اداری این است که علاوه بر هم شکل و یکدست کردن یک مجموعه کاری می‌تواند راحتی و آرامش خیال را هم برای کارکنان مجموعه به همراه داشته باشد.از دیگر مزایای فرم اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیبایی ظاهری

از مهم ترین قوانین لباس اداری و خصوصیات مهم آن می‌توان به زیبایی ظاهری، همچنین رنگ مناسب آن اشاره کرد. به طور معمول برای انتخاب رنگ لباس فرم از رنگ و طرح ویژه‌ای که در لوگو یا آرم شرکت مورد استفاده قرار می گیرد الهام گرفته می شود. از دیگر مزیتهای پوشیدن لباس اداری این است که هرچه لباس اداری مورد استفاده زیبایی بیشتری داشته باشد برای کارفرمایان بهتر است و می‌تواند تاثیر بیشتری را در فروش محصول آنها داشته باشد. زیرا زیبایی ظاهری کارکنان باعث تاثیرگذاری بیشتر بر روی مراجعین می‌گردد. بنابراین هرچه لباس اداری کارکنان زیباتر و جذاب تر باشد احتمال جذب مشتریان هم  بیشتر می شود. همین امر باعث خرید بیشتر و بالا رفتن درصد فروش مجموعه می‌گردد.

راحتی و جنس مرغوب

جنس یک لباس اداری مهمترین فاکتور موجود برای انتخاب آن است. زیرا با توجه به استفاده مداوم و روزانه از لباس اداری این لباس‌ها باید کیفیت بالایی در پارچه و نوع دوخت داشته باشند. تا بتوانند برای طولانی مدت ظاهر و زیبایی خود را حفظ کنند. یکی دیگر از قوانین لباس اداری استاندارد بودن آن است که باعث راحتی در انجام امور اداری و کاری می‌شود. به طور مثال کسی که در کارخانه مشغول به کار است و فعالیت فیزیکی زیادی دارد باید یک لباس کار راحت و باکیفیت داشته باشد تا مانع انجام کارهای آن فرد نگردد.

سایز متناسب

سایز لباس اداری یکی دیگر از نکات مورد توجه برای طراحی لباس فرم است. لباس اداری نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد. این لباس‌ها باید کاملا اندازه باشند، تا علاوه بر راحتی کارکنان در هنگام کار ظاهری شیک و آراسته را هم برای کارمندان ایجاد نماید.

تاثیر لوگو بر لباس فرم

لباس اداری، راهی برای برندسازی

از آنجایی که بر روی لباس اداری لوگو یا آرم شرکت قرار می گیرد، همین امر باعث می شود تا مراجعان بتوانند به راحتی کارکنان یک مجموعه را شناسایی کنند که خود یک راه تبلیغ و برندسازی راحت برای مجموعه یا سازمان مورد نظر می باشد. داشتن لباس فرم و یک شکل برای مجموعه کاری سبب می‌شود تا آن مجموعه حرفه ای تر به نظر برسد و موفقیت بیشتری را در کسب و کار به دست آورد. که این خود یکی از نکات مثبت رعایت اصول و قوانین لباس اداری در هر مجموعه یا سازمان است.

 

نشانه های نظم و انضباط در یک مجموعه

از مزیت های پوشیدن لباس اداری شناخت و تمایز راحت بین کارکنان و مراجعان است. به علت اینکه لباس فرم معمولاً لوگو یا طراحی شرکت را بر روی خود دارد در نتیجه تشخیص کارکنان یک مجموعه یا سازمان به راحتی صورت می‌گیرد از همین رو باعث ایجاد نظم در سازمان یا شرکت می‌شود. همین نظم و انضباط می تواند باعث تاثیر مثبت و خوب بر روی مراجعین و مشتریان گردد. در نتیجه مجموعه یا سازمان را حرفه ای تر و منظم تر نشان می‌دهد.

لباس اداری برای بانوان

لباس اداری و فرم برای بانوان محترم در کشور ایران مانتو شلوار یا سارافون و شلوار می‌باشد که با مقنعه و روسری مناسب از نظر جنس و رنگ ست می شود. یکی از قوانین لباس اداری خانم‌ها لزوم اندازه و سایز مناسب آن است. بدین صورت که نه آنقدر تنگ و چسبان باشد که با تنگی خود مانع از تحرک و فعالیت روزانه خانم‌ها شود و همین طور نباید آنقدر گشاد باشد تا جلوی دست و پای خانم ها را بگیرد و برای ان ها مشکل ایجاد کند.

القای حس خوب به خانم های شاغل

پوشیدن یک لباس فرم زیبا برای بانوان شاغل در یک مجموعه کاری علاوه بر زیباسازی فضای داخلی کار می‌تواند آرامش و راحتی را برای زنان مجموعه به همراه آورد. زیرا هم در هزینه‌های خرید مانتو و مقنعه برای محیط کار صرفه جویی می‌شود و هم به علت کیفیت بالای پارچه انتخابی و راحت بودن در هنگام انجام کار باعث حس خوبی به بانوان شاغل منتقل می‌شود. رعایت قوانین لباس اداری برای نظم و سامان دادن به مجموعه کاری که خانم ها در آن مشغول به کار هستند جز نکات مهم در مد و پوشاک می باشد.

لباس اداری و نظم پرسنل

لباس اداری برای آقایان

اگر شما هم از آن دسته آقایانی هستید که به مد و پوشاک اهمیت می‌دهید به طور حتم می‌دانید که هر لباسی مخصوص مکان خاص و ویژه‌ای است. بعضی از ست ها برای مهمانی، برخی عروسی و مهمترین ست‌های آقایان برای اداره جات هستند. بنابراین رعایت قوانین لباس اداری برای پوشیدن البسه فرم اداری مردانه نیز بسیار حائز اهمیت است.

فعالیت فیزیکی مردان و راحتی لباس فرم

مهمترین خصوصیات لباس اداری مردانه راحتی فرد هنگام کار است. به طور کلی آقایان فعالیت فیزیکی بیشتری را در محیط های کاری انجام می‌دهند. بنابراین باید لباس فرم آنها علاوه بر سایز مناسب کیفیت بالایی نیز داشته باشد تا با فرسودگی و کهنه شدن یا پارگی مانع فعالیت آنها نگردد.

تناسب با نوع کار

برخی از ادارات مانند بانک‌ها و بعضی از کارخانجات لباس فرم مناسب با فضای محیط خود را برای مردانی که در آنجا مشغول به کار هستند تهیه می کنند. بنابراین یکی از قوانین لباس اداری مردانه این است که لباس فرم متناسب با نوع کار باشد. این انتخاب می‌تواند حرفه‌ای بودن یک مجموعه را نشان دهد. به عنوان مثال تکنسین تعمیر پکیج که فعالیت نسبتاً شدید فیزیکی را انجام می‌دهد نمی تواند با کت و شلوار و کفش مجلسی کار کند. همچنین کارمند بخش اداری یک کارخانه هم نمی تواند با کتانی و تی شرت و شلوار جین ظاهر شود. پس پوشش هر فرد با توجه به نوع کاری که انجام می‌دهد اهمیت پیدا می‌کند.

کیفیت پارچه و دوخت مناسب

با توجه به نکات ذکر شده متوجه می‌شویم که لباس اداری آقایان نیز باید علاوه بر شیک و آراسته بودن، کیفیت پارچه بالا و دوخت مناسبی هم داشته باشد و کاملا منطبق با نوع فعالیت آنها باشد. تا راحتی را هنگام کار به مردان شاغل هدیه دهد. هر چه کارفرمایان به این نکات توجه بیشتری داشته باشند و قوانین لباس اداری را بیشتر مد نظر قرار دهند می توانند شرکت یا سازمان خود را حرفه ای تر و منظم تر به مراجعان نشان دهند و تاثیر خیلی خوبی را بر آن‌ها بگذارند.

 

نتیجه گیری

بانک لباس عمده فروشی تا اینجای مطلب با ذکر قوانین لباس اداری سعی داشت تا نکات ظریف و دقیقی را برای انتخاب یک لباس فرم مناسب به شما ارائه دهد. فراموش نکنید به کارگیری آرم، نام و لوگوی شرکت یا سازمان در جای مناسب بر روی لباس فرم می‌تواند یکی از راه‌های هوشمندانه تبلیغ و شناخت شرکت توسط مشتریان و افرادی که نیازمند به خدمات آن مجموعه هستند باشد. رعایت این نکات در قوانین لباس اداری گرچه به نظر بسیار راحت می‌آید ولی نیازمند تفکر و استفاده از متخصصین حرفه‌ای در حوزه مد و پوشاک است تا بتوان از پرداخت هزینه‌های زیاد جلوگیری کرد.

در پایان مجموعه بانک لباس با فعالیت اختصاصی در حوزه مد و پوشاک و همین طور عمده‌فروشی و داشتن فروشگاه اینترنتی لباس معتبر از شما دعوت می کند از محصولات این سایت بازدید کنید.

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید