شخصیت شناسی از روی لباس؛ چرا و چگونه؟

شخصیت شناسی از روی لباس

در دنیای امروز ، انتخاب لباس و نوع پوشش هر فرد حائز اهمیت است و افراد بنا به دلایلی لباس‌ها را انتخاب می‌کند. ما می‌توانیم با شخصیت شناسی از روی لباس، کم و بیش مقداری از اخلاقیات و خصوصیات فرد موردنظر را از روی لباسی که بر تن دارد بفهمیم. نمی‌توان تمام چیزهایی که در وجود فرد نهفته است را تنها با لباس او کشف کرد، اما می‌توان پیش فرض‌هایی از شخصیت او دریافت کرد. در ادامه با عمده فروشی لباس بانک لباس همراه باشید.

شخصیت شناسی لباس

شخصیت شناسی از روی لباس افراد و نوع پوشش آن‌ها

افرادی که انتخاب آن‌ها پوشش ساده و تک رنگ است: افرادی که همواره پوششی ساده و یک‌رنگ را برمی‌گزینند، معمولا  اشخاصی هستند که مِیلی به ایجاد رابطه با دیگران ندارند و نظر افراد جامعه برایشان جایگاهی ندارد ، در واقع روحیه‌ی انزوا طلبی در این اشخاص بیشتر موج می‌زند. آنها اغلب میلی به شرکت در کارهای گروهی را ندارند و بیشتر پذیرای فعالیت‌های انفرادی هستند.

اشخاصی که پوشش آنها به سبک کلاسیک است

این گروه کسانی هستند که میل درونی آنها بیشتر به سمت خرید لباس‌هایی با رنگ تیره و یا به اصطلاح کلاسیک است، مشخصه‌ی اصلی این افراد بدبینی و خود بزرگ بینی می‌باشد، به همین علت همیشه در کنار خرید لباس‌های تیره رنگ، از خرید کراوات ، کلاه های شیک و فانتزی و شال گردن نیز ، جا نمی‌مانند.
اشخاصی که پوشش آن‌ها ، خارج از دنیای مُد است: این دسته کسانی هستند که به دنیای مُد توجهی ندارند و در واقع انتخاب آن‌ها همواره خارج از چهارچوب و اصول مدگرایی می‌باشد. این افراد در مقابله با قوانین جامعه نیز، سازگاری خوب و مناسبی ندارند و حس مسئولیت پذیری و رفتارهای خشونت آمیز و قدرت طلبی در شخصیت آن‌ها ، کاملا بارز و مشهود است. به عنوان مثال در پوشش این افراد لباس‌های قدیمی، پالتوهای بلند و لباس‌هایی با طرح‌های خشونت آمیز دیده می‌شود که همگی این‌ها نماد و بیانگر علاقه‌مندی به قدرت است.

شخصیت شناسی استایل مینیمال

افرادی که پوشش آن‌ها لباس‌های شلخته و بهم ریخته است

در شخصیت شناسی از روی لباس افراد شلخته، می‌توان فهمید که آن‌ها چندان به نظم و قانون پایبند نیستد و به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند. این گروه معمولا اشخاصی هستند که موقع خرید لباس فقط به فکر راحتی و آسایش خود هستند و هماهنگی در نوع پوشش آنها اصلا به چشم نمی‌خورد. پوشش این افراد بیانگر این است که تصمیم گیری در زندگی ، کار و آینده نگری برایشان اهمیت بالایی ندارد، به همین علت افراد جامعه به این افراد نمی‌توانند اعتماد کنند و آن‌ها را کنار می‌زنند.

شخصیت شناسی کسانی که لباس شلخته می‌پوشند

افرادی که پوشش آن‌ها لباس‌های کوتاه و تنگ است

این گروه کسانی هستند که انتخاب و توجه آن‌ها بیشتر به سمت لباس‌های کوتاه و تنگ است. پوشش این قبیل افراد بیانگر خساست و عدم آرامش روان آن‌ها می‌باشد زیرا با نوع پوشش لباس خود به دیگران نشان می‌دهند که بیشتر روی خود تمرکز و توجه دارند تا بقیه افراد جامعه.

افرادی که نوع پوشش آن‌ها با دیگر افراد جامعه تفاوتی ندارد

این دسته از افراد کسانی هستند که انتخاب نوع پوشش و سبک لباس آن‌ها با جامعه هماهنگ است و تمایلی به خرید لباس‌هایی که پوشیدن آن‌ها مغایر با افراد جامعه و چهارچوب اجتماع می‌باشد را ندارند.
شخصیت و فرهنگ این افراد معمولا عامه پسند است و افراد جامعه تا حد زیادی پذیرای این دسته از افراد هستند.
افرادی که نوع پوشش آن‌ها چشمگیر است :
این گروه شامل کسانی هستند که در انتخاب لباس به سمت رنگ‌های تیز و تند و غیر معمول گرایش دارند که نشان می‌دهد شخصیت اینگونه افراد، مایل به خودبینی و خودنمایی است و با این پوشش می‌خواهند در واقع خودی نشان دهند. در واقع هدف این افراد این است که بیشتر در جامعه مورد توجه مردم قرار بگیرند.

افرادی که در انتخاب پوشش خود از شخصیت محبوب خود تقلید می‌کنند

شخصیت شناسی لباس این گروه شامل اشخاصی می‌شوند که معیار انتخاب لباس و پوشش آن‌ها، با توجه به نوع پوشش شخصیت های مورد نظرشان است مانند بازیگران سینما یا کسانی که در جامعه سرشناس می‌باشند. در واقع در حین خرید لباس معمولا به نیاز و تمایل خود اصلا توجهی ندارند و از پوشش افراد مورد توجه‌شان تقلید می‌کنند . پوشش این افراد نیز ، نشانگر این است که حس مسئولیت پذیری در نهادشان بسیارضعیف است و تا حدودی تنها زیستن برایشان دشوار است. آن‌ها معمولا نیازمند تأیید و تحسین دیگران هستند و همیشه از عدم باور دیگران ترس و واهمه دارند . در واقع این افراد در جامعه با مشکلات خاصی مواجه خواهند شد و در موقعیت‌های مهم زندگی به درستی نمی‌توانند از حق و حقوق خود دفاع کنند و چون شخصیت وابسته به دیگران در آن‌ها کاملا نمایان است، علایق و نظرات خودشان را به راحتی پایمال می‌کنند.

افرادی که نوع پوشش آن‌ها طبق مد روز می‌باشد

این دسته شامل اشخاصی هستند که به مُد توجه و علاقه زیادی دارند و اکثرا به خرید لباس‌های مارک و برندهای معروف دنیا اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند و به زبان عامیانه مُدگرا هستند . پوشش این دسته از افراد ، بیانگر این است که مادیات در زندگی برای آن‌ها اولویت زیاد و جایگاه ویژه‌ای دارد. متأسفانه در چشم افراد جامعه، این قبیل افراد اعتماد به نفس ندارند و ضعف شخصیتی نمونه بارز رفتار آن‌ها می‌باشد.

 

افرادی که تمایل به پوشیدن لباس‌های ورزشی دارند

این گروه معمولا اشخاصی هستند که هنگام انتخاب لباس ، گرایش و میل درونی آن‌ها به سمت لباس‌های ورزشی‌‌ است و این نشان دهنده‌‌ی روحیه ورزشکاری آن‌ها می‌باشد  و توجه بیشتری به سلامت بدن و ظاهر جسمانی‌ خود دارند.
افرادی که نوع پوشش و لباس آن‌ها رسمی است : این گروه اشخاصی هستند که میل زیادی به خرید و پوشیدن لباس‌های رسمی دارند و معمولا به سختی می‌توان لباس‌های غیر رسمی را در کمد آن‌ها پیدا کرد. شخصیت این قبیل افراد ، اغلب ابعاد زیادی ندارد و خلاقیت طلبی و ابتکار در رفتار آن‌ها به سختی مشاهده می‌شود.

افرادی که در انتخاب لباس و نوع پوشش خود سختگیرانه عمل می‌کنند

براساس علم شخصیت شناسی از روی لباس، این دسته اغلب افراد سخت پسندی هستند و در انتخاب لباس بسیار حساسیت و سختگیری قابل توجهی به خرج می‌دهند. در بیشتر اوقات، چنین شخصیت‌هایی لباس‌های آراسته، تمیز، ظریف و اتو شده می‌پوشند و لباس‌های هماهنگ و نزدیک به هم می‌خرند. پوشش این افراد نشانگر این است که به نظرات و عقاید خود پایبند هستند و کمتر از دیگران خطا و اشتباه می‌کنند. همچنین آن‌ها کمال طلب می‌باشند و حس مسئولیت زیادی نسبت به وظایف خود  در زندگی و جامعه دارند. تا حدودی نسبت به بقیه گروه‌ها منطقی ترند و چون تقریبا از خطا کردن هراس دارند، به راحتی نمی‌توانند در امور مختلف زندگی، تصمیم بگیرند. این گروه با اینکه کوشا و فعال هستند اما چون توجه زیادشان به امور جزئی آن‌ها را از خط اصلی موضوع خارج می‌سازد، به همین علت معمولا نمی‌توانند کاری را که شروع کرده‌اند به سرانجام برسانند.

افرادی که در پوشش آنها زیورآلات خاص و عجیب مشاهده می‌شود

این دسته از افراد کسانی هستند که انتخاب نوع پوشش آن‌ها، به طرزی عجیب، غیرنرمال و خاصی به چشم می‌خورد . برای مثال به انداختن زیورآلات خاص و عجیب و غریب علاقه زیادی دارند. پوشش اینگونه افراد بیانگر حس بدبینی و شک برانگیز نسبت به بقیه افراد جامعه است. به همین علت مردم جامعه از آن‌ها دوری می‌کنند. آن‌ها اغلب هنگام حضور در اجتماع حس خوبی ندارند و تا حدودی از آن می‌گریزند.

افرادی که نوع پوشش آن‌ها خاص و متفاوت است

لباس‌هایی که این گروه انتخاب می‌کنند در اکثر مواقع جنسی متفاوت مثل ابریشمی و مخملی دارد. این قبیل افراد همیشه می‌خواهند تک و منحصر به فرد باشند به همین علت اغلب میل به دوختن لباس برای پوشیدن دارند تا این که از لباس‌های آمادهاستفاده کنند. معمولا این افراد تحمل انتقاد دیگران را ندارند و معمولا نیز زود عصبانی می‌شوند و از کوره در می‌روند. بیشتر این افراد نیاز به تعریف و تأیید و باور دیگران دارند و خود را کامل و عالی و همه چیز تمام می‌دانند و چون معمولا به اطرافیان خود حسادت می‌کنند، همواره فکر می‌کنند به خاطر خصلت‌های خاصشان مورد توجه و حسادت اطرافیان خود هستند. از دیگر خوصیات بارز اخلاقی و رفتاری این افراد می‌توان حق به جانب بودن آن‌ها را نام برد.

کسانی که طبق مد روز لباس می‌پوشند جه شخصیتی دارند؟

شخصیت شناسی از روی لباس افرادی که پوشش جین را انتخاب می‌کنند

برای شناخت شخصیت این گونه افراد از روی لباس می‌توان گفت که در بیشتر خرید‌های خود تی‌شرت و شلوار جین می‌خرند. اینگونه افراد به راحتی و دوام لباس‌هایشان اهمیت خاص و ویژه‌ای قائل هستند ؛ چون همین حس راحتی به آن‌ها آرامش می‌دهد و برایشان اهمیت زیادی دارد و معتقدند حتی اگر کسی در سنین بالاتر، از لباس جین و اسپرت استفاده کند شاداب تر از بقیه‌ی دوستان خود است. خصوصیت بارز اخلاقی این افراد انعطاف پذیری در شرایط مختلف زندگی و اجتماع است.

افرادی که هر چه در دسترس‌شان باشد می‌پوشند

این گروه نیز افرادی هستند که هر چیزی که در دسترس دارند می‌پوشند و سِت کردن و هماهنگی لباس‌ها در کنار هم اصلا برایشان جایگاه و اهمیتی ندارد. حتی ممکن است بین لباس‌هایی که به تن می‌کنند شاهد بی نظمی و به هم ریختگی باشیم. پوشش این افراد بیانگر این است که آن‌ها در چشم مخاطب خویش، معمولا قابل اعتماد و اطمینان نیستند.استایل این افراد اینگونه نشان می‌دهد که نوع دید دیگران و تیپ آن‌ها در خاطر بقیه برایشان اهمیتی ندارد و بی‌ارزش است. در شخصیت شناسی لباس این افراد می‌توان گفت که این افراد می‌توانند همینگونه نسبت به مسائل مهم بی‌تفاوت باشند.

اشخاصی که پوشش آن‌ها بیشتر شامل کت و شلوار و کت و دامن است

این قبیل افراد در بیشتر مراسم‌ها و موقعیت‌های مختلف کاری و یا حتی در مهمانی‌های ساده ، کت و دامن و کت و شلوار می‌پوشند. معمولا چون این گروه در امور مختلف جدی هستند ، اطرافیان به سختی با آن.ها رابطه‌ی دوستی برقرار میکنند.
افرادی که تمایل به پوشیدن لباس‌های براق دارند: این گروه افرادی هستند که معمولا اولویت و انتخابشان لباس‌های براق است. این افراد سعی در متفاوت و خاص دیده شدن دارند و لباسی که می‌پوشند نیز، گویای آن است.

شخصیت افرادی که کت و شلوار و دامن می‌پوشند

افرادی که لباس‌ تی‌شرت و شلوار جین انتخاب اول آن‌ها است

این گروه کسانی هستند که تمایل آن‌ها به سمت شلوار جین و تی‌شرت بیشتر است. یکی از ساده‌ترین سبک‌ها و استایل‌ها تی‌شرت به همراه شلوار جین است که بسیاری از آن استفاده می‌کنند. اما اگر فردی بسیار زیاد این سبک را انتخاب می‌کند، کمی شرایط متفاوت است. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که ذهن فرد دارای خلاقیت و پویایی کافی نیست. اگر چنین بود، در اننتخاب لباس و پوشش خود تنوع و خلاقیت به خرج می‌داد.

شخصیت شناسی از روی لباس کسانی که لباس گشاد می‌پوشند

این گروه افرادی هستند که در بیشتر اوقات لباس‌های راحت و گشاد می‌پوشند. اینگونه افراد معمولا دارای خصلت‌های زیبای رفتاری نظیر صداقت، فداکاری و بخشندگی هستند. برای این افراد حسادت در زندگی معنایی ندارد و همین امر باعث می‌شود دیگران به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. معمولا در برقراری ارتباط با دیگران مشکلی ندارند و آدم‌های اجتماعی هستند.

کلام آخر

به طور کامل شخصیت شناسی لباس هر سبکی را برای شما بررسی کردیم و توضیح دادیم. در این مقاله به شخصیت شناسی از روی لباس برای شما و به توضیح شخصیت‌ها از روی مدل پوشش آن‌ها پرداختیم. در انتها می‌خواهیم یک سایت فروشگاهی که در زمینه لباس فعالیت ‌می‌کند را به شما معرفی کنیم. سایت فروشگاهی عمده فروشی لباس بانک لباس با تنوع بالا به تولید عمده انواع لباس مطابق با نیاز شما می‌پردازد. می‌توانید به صورت آنلاین و غیرحضوری خرید خود از این مجموع را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید