شخصیت شناسی از روی لباس؛ چرا و چگونه؟!

انتخاب لباس مناسب، صرفا برای پوشانیدن اندام و حفظ عفت و وقار نیست . تاثیری که شخص در نگاه اول در نگرش افراد می گذارد متاثر از سبک لباس پوشیدن اوست. بنابراین می‌توان گفت که تیپ لباس شما ارتباط تنگاتنگی با تیپ شخصیتی تان دارد. با فروشگاه اینترنتی بانک لباس همراه شوید تا در این مطلب به بررسی شخصیت شناسی از روی لباس بپردازیم. اگر شما هم علاقه مند به شناخت همسر، همکار و اطرافیان خود از طریق نوع پوشش و شخصیت هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

وقتی عقل مردم به چشمشان است!

در اولین تعامل و رودررویی برداشت اغلب افراد، ناشی از ادراک اولیه و ظاهری فرد است. زیرا بسیاری از مردم توانایی درک منطقی و عقلانی از شرایط محیط را ندارند. شاید این دیدگاه کمی غیرمنصفانه به نظر برسد. اما در تحقیقات انجام شده حدود ۹۰ درصد از مردم بدون داشتن هیچ گونه سابقه ذهنی از یکدیگر در اولین تعاملات و صرفاً از روی ظاهر مورد قضاوت قرار می‌گیرند. با این اوصاف یادآوری ضرب المثل عقل مردمان به چشمان است سخنی دوراز واقعیت نیست.

اهمیت روانشناختی؛ شخصیت شناسی از روی لباس

اگر چه همه بر این باورند که نباید از روی ظاهر قضاوت کرد و بقول جناب سعدی که میفرماید: تن آدمی عزیز است به جان آدمیت، نه همین لباس زیباست نشان آدمیت. اما روان شناسان بر این باورند که هر عملی از ناخودآگاه ما سرچشمه می‌گیرد و بازتابی از درون ماست. از طرفی لباس پوشیدن علاوه بر پوشش بصری از جنبه‌های روانشناختی گویای حالت های درونی و شخصی ما می‌باشد. بنابراین انتخاب لباس هم نمادی از شخصیت درونی ما است. البته نمی‌توان گفت این که موضوع صد در صد صحیح است. شاید پوشش انتخابی ما متاثر از اوضاع اقتصادی و یا موقعیت‌های پیشامد کرده  و خارج از دسترس ما باشد. اما بطور کلی این مطلب می‌تواند تا حدودی صحیح باشد.

اهمیت پوشش در حدی زیاد است ،که در دفاعیه آزمون‌های دکترای برخی کشورها حدود ۳۷ درصد افراد به خاطر عدم رعایت ظاهر متناسب مردود می شوند. در زمینه کاریابی و استخدام  نیز ظاهر متناسب و شایسته  یک فیلتر مهم و قابل توجه محسوب می‌شود .

 

ایده ال ترین پوشش برای موفقیت در کار و تعامل با اطرافیان

شما باید در هر موقعیت خاص از استایل مناسب و درخور آن مکان استفاده نمایید. نمی‌توان از یک سبک لباس و استایل واحد برای تمامی اوقات استفاده کرد. هر محیطی ملزومات خاص اخلاقی و پوششی مخصوص به خود را  دارد.

همچنان با بانک لباس مرجع  پوشاک ایرانی همراه باشید تا با جزئیات بیشتری به بررسی شخصیت شناسی از روی لباس بپردازیم.

شخصیت شناسی پوشش کلاسیک

دیدگاه شخصیت شناسی از روی لباس درباره این افرادی که کلاسیک می پوشند چیست ؟ در هر دوره ای از زمان و با هر سبک و مدی  این افراد پوشش رنگ تیره با طرح‌های کلاسیک را برمی‌گزیند. در استایل روزمره  افراد کلاسیک پوش، کت و شلوار، کلاه، کت و دامن کاملا مشهود است. آنها آدم‌های پیچیده، قدرت طلب و دارای اعتماد به نفس بالا همراه با وسواس بیش از حد هستند.

این افراد در هر حال افرادی منضبط هستند وآراستگی از شاخص‌های اصلی این تیپ افراد است. کلاسیک پوشان احتمالا از لحاظ درونی دارای روحیه بالای رهبری و از لحاظ ظاه، آرام، مطمئن و باوقار هستند. البته در بین آن ها افراد بدبین و شکاک هم زیاد دیده می‌شود.

زبان نمادین برند پوشان

شخصیت شناسی از روی لباس درباره اشخاص با مشخصه پوشیدن لباس‌های مارک‌ چه می گوید؟ افتخار این افراد به پوشیدن لباسهای مارک و برند است. حتی اگر جز طبقات بالایی جامعه نباشد. این افراد همیشه به دنبال لوکس ترین و گران ترین لباس‌‌ها هستند. تا در نظر دیگران ظاهری بسیار فریبنده و دست نیافتنی داشته باشند. آنها این شاخصه را وجه امتیاز و خاص بودن خود می‌دانند. پوشیدن لباس فاقد مارک و برند احساس ناخوشایندی را برای این قشر در بر دارد. این امر می تواند حاکی از ضعف اعتماد به نفس در آنها باشد. اگر با این افراد دم خور باشید آنها را انسان هایی مادی گرا و وابسته خواهید دید.

شخصیت شناسی از روی لباس شیک پوش ها

این افراد علایق خود را در تیپ و استایل خویش به نوعی اولویت قرار می‌دهند. آن ها همواره سعی می‌کنند با آراستگی و زیبایی در جامعه حاضر شوند. لازم به یادآوری است که این افراد انسان‌های با اعتماد به نفس و موفقی هستند. 

گوتیک پوش‌‌ها چگونه شخصیتی هستند؟

با اینکه گوتیک پوش‌‌ها خود را انسان‌هایی ظریف و حساس می دانند ،اما پرخاشگر و هنجار شکنی از  ویژگی‌های بارز آنهاست. این افراد از رنگ مشکی در استایل خود استفاده می‌کنند. یا اغلب از رنگ مو و آرایش‌های غلیظ در استایل خود لذت می برند. همچینن از زیورآلات و اکسسوری‌های سنگین و ترسناک نیز استفاده می‌کنند.

طرفداران پر و پاقرص لباس‌های جذب و تنگ

استفاده از یک استایل همیشگی و واحد در موقعیت‌های مختلف به هیچ عنوان امری عادی به نظر نمی رسد. برخی از افراد به صورتی غیر متعارف و در همه موقعیت‌‌ها از لباس‌های جذب و بدن نما  استفاده می‌کنند‌. این افراد از درون خود غافل و تمرکز خود را بر روی ظاهر خویش نهاده‌اند. این رفتار نمایانگر نیاز شدید عاطفی و روانی آنهاست. آنها اشخاصی زودرنج و مغرورهستند، و در استایل خود بیشتر از رنگ‌های سفید و قرمز استفاده می‌کنند.

شخصیت شناسی از روی لباس افراد شلخته

کسانی که در انظار مردم با ظاهری ناهماهنگ، لباس چروکیده و نامرتب ظاهر می‌شوند به نوعی افراد شلخته نامیده می‌شود. این افراد معمولاً مسئولیت پذیر نیستند ،جامعه و اطرافیان در نظر این افراد اهمیت چندانی ندارد. بیخیالی و بی انگیزگی در تمام ابعاد زندگی این گروه موج می‌زند. برای آینده و کار خود برنامه مشخصی ندارد. ژولیده‌‌ها افرادی هنجارشکن و قانون گریز نیزهستند.

 شخصیت رسمی پوش‌های همیشه اتوکشیده

شاید برای شما هم پیش آمده که در یک مجلس دوستانه و خودمانی شخصی همچنان با لباس رسمی،با وقار، مرتب و آراسته در کنجی نشسته باشد. این اشخاص همیشه در چارچوب‌های مشخصی هستند. برای خود محدودیت‌های زیادی قائل می شوند. رسمی پوشان از هیجان استقبال نمی کنند و آرام و ملایم هستند. در استایل و سبک زندگی آنها خلاقیت جایگاهی ندارد.

استایل پوششی هرچه به جز مد

این افراد هر چه دم دستشان بیاید می‌پوشند بجز استایل و مد روز. اینها افرادی هستند که دوست دارند در جهت مخالف آب شنا کنند. استفاده از لباسهای از مد افتاده  شاخصه بارز این گروه است. تعامل با این اشخاص کار راحتی نیست. این افراد قانون گریز و ناسازگارند و معمولا در تقابل با ارزش‌های جامعه هستند.

 افراد دنباله رو و مقلد

افرادی که مطابق با شخصیت محبوب خود لباس می‌پوشند. طبق علایق و سلایق شخص ایده ال خود زندگی می‌کنند درگروه افراد دنباله رو قرار می گیرند. از لحاظ روانشناسی این دسته دچار عدم اطمینان در توانایی خود می باشند. به طوری که دائم به دنبال تقلید از دیگران و تایید آن‌‌ها می گردند. به طور کلی مقلدها افرادی وابسته و بی‌مسئولیت هستند.

شخصیت شناسی از روی لباس ساده پوش ها

ساده پوش ها معمولاً زود با محیط هماهنگ می‌شوند. استایل آنها در محل کار به نحوی است که در حاشیه باشند و چندان به چشم نیایند. شخصیت آنها بسیار درونگرا و کمی کسل کننده است و ارتباط صمیمانه با آنها کاری دشوار است. عدم اعتماد به نفس بالا از مشخصه‌های این طبقه به حساب می‌آید.

سبک اسپرت دوست

افرادی که در استایل خود سبک اسپرت را برمی‌گزینند دو مدل هستند. یک گروه افرادی فعال و پر انرژی هستند. پشتکار بالایی دارند. علاقمند به ورزش و متمایل به فعالیت های بدنی هستند.  گروه دیگر برعکس، تظاهر به ورزشکاری می‌کنند و با انتخاب سبک اسپرت  تمایل دارند کسالت و تنبلی خود را بروز ندهند.

شخصیت‌های پر زرق و برق

شخصیت‌های پر زرق و برق افرادی هستند که معمولاً دوست دارند از لباس‌های شاین و براق استفاده کنند. آنها همواره می‌خواهند که در کانون توجهات باشند. این افراد میل دارند که دیده شوند تا احساس رضایت مندی روحی در آنها ایجاد شود.

روانشناسی افراد سینه‌چاک ست‌های تک رنگ

شخصیت شناسی از روی لباس برای این گروه کار سختی نیست. آن‌ها تنوع زیادی در لباس پوشیدن ندارند. به تعبیری ساده و وحشی هستند.  دوست دارند سبکی را انتخاب کنند تا کمتر به چشم بیاید. ترجیح آنها به فعالیت انفرادی است و فعالیت هایی که با دیگران ارتباط دارد را نمی پسندد. لباس های جیغ و شاد استفاده نمی‌کنند. اگر با یکی ازاین افراد در تعامل باشید خواهید دید که در هر موقعیتی به دنبال ست‌های تک رنگ هستند. آنها هرگز از لباس‌های طرح دار و گلدار استقبال نمی‌کنند و این سبک را بد ترکیب و دمده می‌دانند.

نقش رنگ در شخصیت شناسی از روی لباس

حالا که با موضوع شخصیت شناسی از روی لباس در افراد مختلف آشنا شدید وقت آن است که به موضوع مهم دیگری اشاره کنیم. آیا می دانید رنگ مورد علاقه هر فرد در لباس او چه می گوید. همچنان با بانک لباس عمده فروشی همراه شوید تا درباره این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

  • افرادی که از رنگ سبز در لباس‌های خود استفاده می‌کنند دارای شخصیت قوی، اراده بالا و قدرت تصمیم‌گیری قاطع هستند. این افراد علاوه بر این که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند مغرور نیز هستند .
  • اگر شما در استایل خود از رنگ آبی استفاده می کنید نشان دهنده این است که شما انسانی حساسید. و نگاه عمیقی به زندگی دارید. نگرش زیبایی به زندگی و حساس بودن در روحیه آبی دوستان موج می‌زند.
  • مشکی پوش‌‌ها دست و دلباز هستند و در کمک به دیگران از هیچ کمکی دریغ نمی کنند. آنها بسیار اجتماعی و ساده پسند هستند.
  • افرادی که در استایل خود با رنگ قهوه ای میانه خوبی دارند. افرادی با محبت و خونسرد هستند. به نوعی که در بهترین موقعیت بهترین تصمیم را می‌گیرند.
  • شخصیت عصبی نشان وجه تمایز رنگ خاکستری است. آنها غالباً به دنبال آرامش هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند. البته این افراد بسیار انسان‌های سرسختی هستند.
  • افرادی که در استایل خود از رنگ سفید استفاده می‌کنند افرادی خوش‌قلب و سخت کوش اند. آنها در زندگی به دنبال اشخاص جدید هستند. به کسی تکیه ندارند و بر روی داشته‌های خود تمرکز می‌کنند.
  • کسانی که از رنگ روشن در استایل‌‌ها و انتخاب لباس‌های خود استفاده می‌کنند سرشار از عشق و انرژی هستند. همواره سعی می‌کنند این عشق و انرژی را به دیگران نیز انتقال دهد.

کلام اخر

نویسنده مشهور روسی بیان می‌کند که وقتی وارد می‌شوی لباس تو و وقتی خارج می‌شوی حرفهایت شخصیت تو را نشان می‌دهد. با توجه به نکات گفته شده به جرات میتوان گفت که انتخاب پوشش چه پروسه مهمی است و چه حرفهایی از درون ما برای گفتن دارد .

در انتها باید بدانید شما جز کدام دسته افراد هستید؟ سبک لباس شما چه ناگفته هایی از شما برای دیگران نمایان می‌کند؟ اگر مایلید نظر دیگران را راجع به خود بدانید بهتر است به ظاهر خود توجه بیشتری کنید.

شخصیت شناسی از روی لباس در نظر مردم بسیار مهم است. چرا که از این طریق افراد می توانند شخصیت خود و دیگران را بهتر بشناسند و تعامل بیشتر و درک بهتری با اطراف خود داشته باشند.در پایان از شما دعوت می کنیم از فروشگاه اینترنتی بانک لباس و محصولات متنوع آن دیدن فرمائید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید