روش های اصولی تا زدن لباس و ضرورت آن

در روزگاری زندگی می‌کنیم که افراد تمایل زیادی به خرید انواع لباس در مدل های مختلف دارند. از طرفی پیشرفت تکنولوژی و امکان خرید اینترنتی لباس مقدار لباس های تلمبار شده داخل کمد و کشوی افراد را بیش از گذشته کرده است. بنابراین یکی از دغدغه‌های افراد این است که با حجم زیاد لباس خود چه کنند؟ تا زدن لباس به صورت اصولی به شما کمک می کند هم فضای بیشتری در دست داشته باشید، هم به طول عمر لباستان کمک کنید و هم هنگام پیدا کردن لباس سردرگم نشوید.

هر چند این کار می‌تواند یک موضوع خسته کننده باشد؛ اما با یادگیری روش تا کردن لباس به صورتی که کمترین جا را اشغال کند. می‌تواند هم انتخاب و استفاده از لباس را برای شما راحت تر کند و هم کمک کند لباستان ماندگاری بیشتری داشته باشد. فروشگاه خرید اینترنتی لباس بانک لباس فعال در زمینه صنعت مد و پوشاک تلاش دارد در این مقاله با آموزش تا زدن لباس به صورت اصولی به شما کمک کند فضای بیشتری در اختبیار داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

 تا زدن لباس چه کمکی به شما می‌کند؟

تا زدن لباس برای قرار دادن اصولی لباس ها داخل کمد یا کشو یک روش مفید و کاربردی است. این روش برای مرتب کردن و نظم دهی به کمد، چمدان و…. و استفاده بهینه از فضای موجود آن  است. زیرا همان طور که می‌دانید هر لباس مناسب یک فصل خاص یا مناسبت ویژه تولید شده است. بنابراین هنگامی که نیاز به پوشیدن آنها ندارید، می‌توانید با تا زدن و قرار دادن آن ها داخل کمد و کشو به راحتی از آن نگهداری کنید.

روشهای مختلف تا زدن لباس

در حال حاضر روش‌های گوناگونی برای تا زدن لباس ارائه شده است. روش هایی که بتوان با نظم و ترتیب خاص، لباس‌های مختلف را روی هم یا کنار یکدیگر قرار داد؛ تا جای کمی را نیز اشغال کند. همچنان با فروشگاه اینترنتی بانک لباس همراه باشید تا با روش‌های اصولی تا کردن لباس بیشتر آشنا شوید. در ابتدا به چند نکته اساسی در ارتباط با بهترین روش تا زدن انواع لباس اشاره می‌کنیم.

_ تی شرت ها را تا حدی که ممکن است کم حجم کنید. مثلاً آنها را به صورت لوله ای یا کتابی تا کنید.

_ پیراهن‌های مردانه و یقه دار را به صورت طولی تا کنید تا فضای کمتری را اشغال کند. همین طور می‌توان با تا کردن آستین ها به قسمت پشتی لباس و قرار دادن آنها بر روی یکدیگر فضای کمی را داخل کشو به آن اختصاص داد.

_ تاپ‌های زنانه را هم می‌توان به صورت کتابی کوچک و مربعی تا کرد.

_ برای تا زدن لباس‌های آستین بلند باید در ابتدا آستین ها را به سمت داخل تا کنید و سپس آنها را به صورت مستطیلی و کتابی درآورید. تا با این روش مانع از چروک شدن آنها شوید.

_ برای تا زدن شلوار و شلوارک حتما توجه کنید که درز‌های شلوار صاف و مرتب باشد تا کمتر چروک شود.

تا کردن لباس زنانه و استفاده بهینه از فضاهای موجود

همان طور که در مطالب بالا گفته شد با روش‌های درست تا زدن، عمر لباس افزایش پیدا می‌کند و فرم آنها تا سال‌های طولانی حفظ می‌شود. لباس‌های زنانه معمولاً اندازه‌های بلندی دارند از همین جهت تا زدن آنها به صورتی که بخش پایینی چروک یا کثیف نشود مهم است. بهتر است اگر فضای کافی در داخل کمد دارید لباس‌های بلند خود را از چوب رخت آویزان کنید. ولی اگر این فضا را در اختیار ندارید روشی را یاد بگیرید که با تا زدن لباس کمترین چروک در آن ایجاد شود و فضای زیادی را هم اشغال نکند.

 

 لباس مردانه را چگونه تا کنیم؟

شلوار و پیراهن مردانه لباس هایی هستند که آقایان به صورت روزانه و دائمی از آنها استفاده می‌کنند. بنابراین تا زدن آنها به صورتی که چروک نشود مسئله مهمی می‌باشد. همه می‌دانیم که اتو کردن لباس مردانه بصورت روزانه هم وقت زیادی از ما می‌گیرد و هم عمر لباس را کوتاه می‌کند. درست است که از نظر خیلی از افراد تا زدن پیراهن مردانه کار پیچیده و پر زحمتی است اما می‌توان با یادگیری روش اصولی تا زدن لباس این کار سخت را آسان و راحت کرد، با این تکنیک ها هم لباس ها کمتر چروک می‌شوند هم عمر بیشتری پیدا می‌کنند.

لباس مجلسی و دردسرهای تا زدن آن

تا زدن لباس مجلسی به خاطر حجم زیادی که دارد همیشه دردسرآفرین و یک روش سخت بوده است. به هرحال لباس مجلسی هنگام پوشیدن و حضور در یک مراسم مهم، حتما باید صاف باشد و چروکی نداشته باشند. بنابراین مهم ترین مسئله برای این موضوع تا زدن یا قرار دادن آن‌ها را در کمد به گونه ای است که چروک نشود. به همین دلیل روش تا کردن لباس و یادگیری یک تکنیک خوب برای این کار یکی از نیازهای ضروری برای حفظ و نگهداری لباس‌های مجلسی می‌باشد. با یادگیری تکنیک انواع تا زدن‌های مختلف لباس و تسلط کافی به آن می‌توان ایده‌های خلاقانه ای را پیاده کرد که بتوان از فضاهای داخلی کمد یا کشو بیشترین استفاده را برد.

تا زدن لباس در مسافرت

در هنگام سفر هرچه ساک و چمدان‌های کمتری را با خود حمل کنید سفر راحت تری را خواهید داشت. ولی به همراه داشتن یک سری لباس در سفر بهر حال امری ضروری است. بنابراین یاد گرفتن اصول تا زدن لباس و جا دادن آنها داخل چمدان یا ساک مسافرتی روشی است که می‌تواند در سفرهای مختلف بسیارکمک کننده باشد. از همین رو باید بتوانید لباس‌های خود را به صورت درست تا بزنید. تا بیشترین مقدار لباس را در کمترین فضای موجود چمدان یا کیف تان جا دهید و از چروک شدن آن هم جلوگیری نمایید.

چگونه با روش‌های اصولی لباس را داخل چمدان جا بدهیم؟

در هنگام سفر چه سفر طولانی باشد و یا یک مسافرت یک روزه، شما ناگزیر از گذاشتن لباس‌های خود در چمدان هستید. همیشه باید لباس ها را طوری در چمدان قرار داد که بتوانید از فضای داخلی آن بیشترین استفاده را نمایید. یک روش خیلی راحت برای تا زدن لباس این است که آن ها را بر روی همدیگر یا داخل همدیگر قرار دهیم. به عنوان مثال می‌توان با تا زدن شلوار به صورت طولی و سپس قرار دادن تی شرت ها ، لباس‌های زیر و جوراب ها بر روی آن و سپس لوله ای پیچیدن شلوار فضای کمی را داخل چمدان به آن اختصاص داد. البته چون این روش مانع از چروک شدن لباس‌های شما نمی شود. پس بهتر است در هنگام سفر یک اتوی کوچک مسافرتی هم همراه خود داشته باشید.

جمع بندی

شاید به نظر برسد که موضوع تا زدن لباس کار راحتی باشد و نیاز به هیچ گونه آموزشی ندارد. اما با مطالعه مطالب بالا  درمی یابیم که یادگیری روش اصولی تا زدن لباس مزایای زیادی دارد. این موضوع در درجه اول باعث استفاده بهینه ما از فضاهای داخلی می‌شود. علاوه بر اینکه می‌تواند عمر لباس‌های مصرفی ما را هم بیشتر کند. یادتان باشد با در اختیار داشتن فضای بیشتری در کمد و کشوها می‌توان لباس مورد نظر را خیلی سریع و راحت پیدا کرد.

بانک لباس به عنوان یک فروشگاه بزرگ عمده فروشی در صنعت مد و پوشاک از شما دعوت می‌کند از محصولات بی نظیر این فروشگاه بازدید کنید.

 

 

 

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید