روشهای نگهداری از لباس های بافتنی + 7 توصیه کلیدی

با آمدن فصل سرد سال نیاز انسان به لباس ضخیم برای محافظت از خود در برابر سرما بیشتر احساس‌‌‌‌ می‌شود. لباس‌‌‌های بافتنی یکی از انواع لباس‌‌‌های فصول سرد هستندکه از محبوبیت خاصی در بین مردم برخوردار‌‌‌‌ می‌باشند. بخصوص اینکه در سال‌‌‌های اخیر لباس‌‌‌های بافت در مدل‌‌‌های رنگارنگ، زیبا و شیکی تولیدشده که جذابیت و محبوبیت آن را چندین برابر کرده است. هر کس در  دنیای تنوع و رنگارنگ لباس‌‌‌های بافتنی با توجه به سبک و پوشش و سلیقه خود به راحتی‌‌‌‌ می‌تواند بافت مورد نظر خود را انتخاب کند. اگر مایلید بافت دوست داشتنی شما از ماندگاری بالایی برخوردار باشد و در شستشو و نگهداری آن به مشکل خاصی برنخورید با ما همراه شوید. بانک لباس مرجع مد و پوشاک و عمده فروشی لباس در این مطلب شما را با روش‌‌‌های نگهداری از لباس‌‌‌ های بافتنی آشنا‌‌‌‌ می‌کند.

انواع جنس لباس بافت

قبل از این که به روش‌‌‌های نگهداری از لباس‌‌‌ های بافتنی بپردازیم باید اطلاعات جامعی درباره جنس الیاف لباس‌‌‌های بافت به شما ارائه دهیم. چرا که جنس لباس بافت بر سلامت پوست بدن انسان تاثیر مستقیمی دارد. بنابراین اگر سلامتی پوست تان برای شما اهمیت دارد در انتخاب نوع جنس بافت باید دقت لازم را داشته باشید. عمدتا لباس بافت از دو نوع الیاف تهیه‌‌‌‌ می‌شود. از جمله:

الیاف طبیعی:الیاف طبیعی به الیافی اطلاق‌‌‌‌ می‌شود که خاصیت طبیعی داشته و از مواد شیمیایی در تولید آن استفاده نمی شود. این نوع الیاف، جذب آب بیشتری نسبت به الیاف مصنوعی دارد. الیاف طبیعی به نسبت کیفیت بالا و همچنین قیمت زیادی که دارد،  نگهداری و شستشوی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. انواع الیاف طبیعی عبارتند از:

نخ: بافت‌‌‌های نخی سبک ونازک هستند و برای روزهایی که هوا زیاد سرد نیست مناسب‌‌‌‌ می‌باشد.

پشم: بافت پشمی ضخیم  وگرم اند و انتخاب مناسبی برای فصل پاییز و زمستان است. البته در شستشو و نگهداری از این نوع بافت باید مراقبت ویژه ای داشت تا زود خراب نشود.

کشمیری: لباس هایی از این نوع جنس گران ترین و باکیفیت ترین بافت‌‌‌‌ می‌باشدکه از موی گردن بز تهیه‌‌‌‌ می‌شود. این بافت‌‌ها عمرطولانی دارند. بدلیل حساسیت بالای این جنس بهتراست که با دست  شسته شود.

الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی یک نوع خاص از  الیاف نساجی‌‌‌‌ می‌باشد که روش تولید آن به صورت کاملا صنعتی است مهم ترین الیاف مصنوعی شامل انواع الیاف پلی استر، نایلون، اکرلیک و…‌‌‌‌ می‌باشد. قیمت این نوع الیاف نسبت به الیاف طبیعی ارزان‌‌‌‌ می‌باشد و خاصیت جذب آب کمتری دارد. از طرفی  از لحاظ کیفیت هم به سطح الیاف طبیعی نمی رسد. در شستشوی این الیاف باید به برچسب مراقبت از لباس نیز توجه کنید. در ادامه مطلب به انواع الیاف مصنوعی رایج که در بافتنی‌‌ها به کار‌‌‌‌ می‌رود و ویزگی‌‌‌های آن‌‌‌‌ می‌پردازیم.

اکرلیک: یکی از انواع الیاف مصنوعی در صنایع نساجی و پوشاک‌‌‌‌ می‌باشد. مواد تشکیل دهنده اکریلیک، نوعی ماده شیمیایی است که از ترکیبات نفتی بدست‌‌‌‌ می‌آید. ویژگی این الیاف نرمی و سبکی فوق العاده آن‌‌‌‌ می‌باشد. بافتنی هایی با جنس الیاف اکرلیک در برابر چروک مقاومت خوبی دارند؛ به نحوی که نیاز به اتو کردن ندارد.

پلی استر: یک ماده مصنوعی است که از مواد شیمیایی مانند نفت و… بدست‌‌‌‌ می‌آید. بافت‌‌‌های پلی استر هم مثل سایر بافت الیاف مصنوعی چروک نمی شود و مقاومت بالایی دارد.

نایلون: نایلون همانطورکه از نامش پیداست از خانواده الیاف مصنوعی‌‌‌‌ می‌باشد و برای تهیه ی انواع پوشاک کاربرد گسترده ای دارد.

انواع مدل لباس‌‌‌های بافتنی

امروزه لباس‌‌‌های بافتنی در انواع رنگ و مدل‌‌‌های مختلف در ویترین مغازه‌‌ها به چشم‌‌‌‌ می‌خورد. مدل بافت نیز در روشهای نگهداری از لباس‌‌‌ های بافتنی بی تاثیر نیست. بنابراین در ادامه مطلب با فروشگاه اینترنتی بانک لباس همراه باشید تا به چند نمونه از محبوب ترین مدل‌‌‌های بافتنی اشاره ای داشته باشیم.

ژاکت:مدلی از لباس بافت رایج است  که برای همه ی افرادی   کاربرد دارد.

پلیور بافت: پرطرفدارترین نوع لباس بافتنی  انواع پلیور بافت‌‌‌‌ می‌باشد که معمولا بدون آستین و جلوبسته عرضه‌‌‌‌ می‌شود.  این مدل به تنهایی و یا بر روی پیراهن استفاده‌‌‌‌ می‌شود.

بلوز بافت: لباس بافت جلو باز و به نوعی لباس گشادی است که برای پوشش بالاتنه استفاده‌‌‌‌ می‌شود.

7 توصیه مهم برای نگهداری از لباس‌‌‌های بافتنی

بعد از ارائه مطالبی درباره انواع الیاف بافت، وقت آن است که به روشهای نگهداری از لباس‌‌‌های بافتنی بپردازیم. اولین نکته در شستشو و روشهای نگهداری از لباس‌‌‌ های بافتنی توجه به نوع الیاف آن‌‌‌‌ می‌باشد. اگربه نوع بافت و جنس لباس و روش شستشوی آن آگاهی لازم را نداشته باشید ممکن است که لباس محبوب شما خیلی زود خراب شود و فرم اولیه خود را از دست بدهد.

۱-اکثر لباس‌‌‌های بافت باکیفیت روی آن برچسب مراقبت از لباس نصب شده است. بنابراین همیشه قبل از شستشو باید به  اطلاعات برچسب توجه لازم را داشته باشید.

۲-اگر لباس بافت از الیاف مصنوعی و شیمیایی تهیه شده باشد،‌‌‌‌ می‌بایست طبق اطلاعات برچسب شسته شود. اما اگر لباس مورد نظر برچسب نداشت، بهتر است شستشوی آن با کمک دست و آب سرد صورت بگیرد.

۳-لباس‌‌‌های بافتنی و پشمی بهتراست با آب سرد و بادست و  پودرهای کم کف شسته شود. در این صورت ماندگاری زیادی خواهد داشت و فرم اولیه آن حفظ‌‌‌‌ می‌شود.

۴-درشستن لباس‌‌‌های بافتنی و پشمی سعی کنید زیاد با دست به آن چنگ نزنید. این کار باعث پرز دادن بافت‌‌‌‌ می‌شود.

۵- اگر نمی خواهید لباستان کش بیاید و یا به اصطلاح شل و گشاد شود در خشک کردن لباس‌‌‌های بافتنی و پشمی به هیچ وجه از طناب لباس آویزان استفاده نکنید.

۶-درشستن لباس بافت ازمحلول سفیدکننده یا پودرهای شستشوی بسیارقوی استفاده نکنید. این مواد به بافت لباس آسیب جدی وارد‌‌‌‌ می‌کند.

۷-همانطورکه در شست و شو باید با اصول صحیح نگهداری از لباس‌‌‌ های بافتنی آشنا شدید، به روش اتوکردن لباس بافتنی هم باید توجه کافی داشت. برای اتوکشیدن این نوع لباس‌‌ها همیشه به یاد داشته باشید که یک پارچه ی سفید روی لباس بافت قراردهید و به هیچ عنوان اتو را مستقیم روی لباس نکشید. البته تنها بخارات اتو برای ازبین بردن چروک لباس بافت کافی است.

پایان

برای تجربه خرید لباس بافت خوب و باکیفیت که هم از لحاظ قیمت مناسب باشد و هم تنوع و مدل‌‌‌های فراوانی داشته باشد باید فروشگاه معتبری را در سطح شهر خود پیدا کنید؛ یا بصورت اینترنتی از مراکز معتبر و مجوز دار خرید خود را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی بانک لباس  یکی از مراکز مهم عرضه پوشاک ایرانی در این مقاله شما را با روشهای نگهداری از لباس‌‌‌ های بافتنی آشنا کرد. در پایان بانک لباس به عنوان مرجعی مطمئن برای خرید اینترنتی لباس از شما دعوت‌‌‌‌ می‌نماید از ویترین جذاب این فروشگاه اینترنتی بازدید کنید.

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید