روش‌های اصولی اتو کردن لباس‌های نخی، جین، ساتن و…

اتو کردن لباس از جمله کارهای مهمی است که امروزه در هر خانه ای توسط خانم ها  و آقایان انجام می‌شود. اتو کردن هم مانند هر کار دیگری اصول و قواعد خاص خود را دارد. قبل از آن باید اطلاعات مناسبی در این زمینه داشته باشید. در این مطلب با فروشگاه اینترنتی بانک لباس همراه باشید تا نکات ارزنده ای در مورد روش اتو کردن لباس هایی  با جنس‌های مختلف در اختیار شما قرار دهیم.

اتو کردن لباس چه اهمیتی دارد؟

اگر می‌خواهید ظاهری شیک و مرتب داشته باشید باید لباس‌های اتو کرده و بدون چین و چروک بپوشید. چون لباس‌های اتو شده تمیز تر و زیباتر به نظر می‌رسند و احساس خوشایندی به شما می‌دهد. لباس‌های مرتب و صاف تاثیر مستقیمی بر روابط کاری و شخصی شما دارد. از طرفی اتو کردن لباس در ماندگاری و حفظ کیفیت لباس شما در طولانی مدت می‌تواند بسیار مفید باشد.

لوازم مورد نیاز اتو کردن لباس

اتو زدن لباس در خانه علاوه بر یک کار ضروری نوعی سرگرمی نیز محسوب می‌شود. البته این کار نیاز به حوصله و وقت زیادی دارد. هر گونه بی دقتی ممکن است به لباس‌های شما آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند. توجه داشته باشید که قبل از اتو باید لوازم مورد نیاز آن را تهیه کنید. در خرید لوازم اتوکشی باید دقت لازم را داشته باشید. زیرا این لوازم به دفعات بی شماری مورد استفاده قرار می‌گیرد. مهمترین لوازم اتوکشی عبارتند است:

  • اتو
  • میز اتو
  • اسپری آب و یا پارچه مرطوب پنبه ای تمیز و ظریف

چه میزی برای اتوانتخاب کنیم؟؟

برای انتخاب میز اتو بهتر است از میزی استفاده کنید که بتوانید ارتفاع آن را متناسب با قدتان تنظیم کنید. چون میز به صورت استاندارد باید متناسب با قد افراد باشد. معمولا ارتفاع ۹۰سانتی متر متناسب و ایده آل است. برای مراقبت از میز از چند لایه پارچه استفاده کنید. می‌توانید یک  فویل زیر پارچه میز اتو قرار دهید تا فویل گرما را منتقل کند و لباس شما بهتر و زودتر اتو شود.

با مشکل برق افتادن لباس ها چه کنیم؟

برق افتادن لباس ها یکی از دلایلی است که افراد درباره اتو کردن لباس هایشان نگرانند و زیاد به روش اتو زدن در منزل اعتماد ندارند. برای حل این مشکل می‌توانید لباس را از پشت اتو کنید، یا یک پارچه تمیز و روشن روی لباس پهن کنید. بعد شروع کنید به اتو کردن! اگر هنگام اتو کردن لباس برق افتاد با یک پارچه مرطوب و نخی می‌توانید آن را برطرف نمایید.

روش اتو کردن انواع لباس ها

هر جنس لباسی هنگام اتو کردن نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. شما می‌بایست با توجه به جنس پارچه درجه حرارت اتو را تنظیم نمایید. با بانک لباس عمده فروشی درادامه مطلب همراه باشید تا نمونه هایی از انواع لباس و روش اتو کردن آن را به شما معرفی می‌کنیم.

لباس‌های نخی و کتان: این پارچه ها را می‌توانید با دمای بالا اتو کنید. قبل از اتو کردن لباس را نمناک کنید و در مواقع لزوم از بخار اتو و یا اسپری آب استفاده نمایید.

لباس‌های جین: لباس‌های جین را مستقیم اتو نزنید. چون حرارت اتو باعث شل شدن لباس می‌شود. بهترین راه برای اتو کردن این لباس ها استفاده از اتو بخار است.

لباس‌های مخمل کبریتی: سعی کنید لباس‌های مخمل را زیاد اتو نکنید و اگر خیلی نیاز به اتو داشت آن را از پشت اتو بزنید. اتو را با درجه حرارت کم و روی حالت بخار قرار دهید و به حالت پرس به لباس بزنید.بعد از اتو سریع لباس را آویزان کنید.

لباس‌های اکریلیک: برای اتو کردن چنین  لباس هایی نیاز به دمای چندان بالا و بخار اتو ندارید. فقط اتوی خنک را بر روی پارچه فشار دهید.

لباس‌های توری: برای اتو کردن چنین لباس‌های باید این لباس‌های توری کاملا خشک باشد. در این صورت درجه حرارت اتو را پایین آورده و یک پارچه تمیز و روشن روی لباس خود قرار دهید تا از لباس شما محافظت کند.

لباس‌های ساتن: برای اتو کردن لباس‌های ساتن هرگز نباید از بخار اتو استفاده شود فقط لباس را پشت و رو کنید و آن را مرطوب کرده و با درجه حرارت کم اتو کنید.

چگونه از اتو مراقبت کنیم؟؟

لوازم برقی خانگی دستگاه هایی حساس و کاربردی هستند. رعایت نکردن اصول درست استفاده از این لوازم از جمله اتو باعث خراب شدن و یا عملکرد ضعیف آن می‌شود. بنابراین لازم است که بدانید چگونه باید از این وسیله کاربردی در خانه مراقبت کنید. از جمله اینکه:

  • در مخزن اتو بعد از چندبار استفاده ، مخلوط سرکه و نمک بریزید، بعد از چند دقیقه این محلول را خارج کرده، مخزن را آبکشی کنید.
  • سعی کنید برای اتو از آب مقطر استفاده نمایید.
  • بعد از پایان کار آب اتو را تخلیه کنید تا املاح آب در مخزن رسوب نکند و مانع خروج بخار آب شود.
  • برای مراقبت از اتو حتما از محافظ اتو با توجه به اندازه و مدل اتوی خود استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن کف اتو که کثیف شده است می‌توانید از خمیر دندان و یا یک برش لیمو کمک بگیرید.

سخن آخر:

فروشگاه اینترنتی عمده فروشی بانک لباس فعال در زمینه مد و پوشاک در این مقاله سعی داشت در مورد اهمیت اتو کشیدن و نحوه اتوکشی انواع جنس‌های لباس مطالب مهم و ارزنده ای را برای شما عنوان کند. امیدواریم نکات ذکر شده مورد رضایت شما قرار گرفته باشد و بتوانید از این به بعد با اعتماد و اطمینان بیشتری لباس هایتان را اتو کنید.در پایان  بانک لباس به عنوان مرجعی برای خرید اینترنتی لباس از شما دعوت می‌کند از این فروشگاه بازدید نمایید. همچنین این فروشگاه بزرگ آماده عمده فروشی لباس، تک فروشی و همکاری در فروش با سایر مراکز تجاری لباس در سراسر کشور می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت فقط برای عضویت مشتری و ورود همه اعضاست لطفا اگر فروشنده هستید و برای اولین بار  میخواهید ثبت نام  کنید اینجا کلیک کنید